söndag 21 juli 2019

Skyltsöndag och semesterstart!

Jodå, vi fortsatte mumsa  i natt, kollegan fixade frukt och guacamole...

Jag fixade med tacochips, salsa och dipmix och chips...
Avslutade natten lite oväntat med en förlossning, satt ju egentligen på akutintaget, men fick ta hand om en snabb förlossning på morgonen kl. 06.34!!! Ett bra avslut på jobbet och en bra start på ledigheten!


BP:s roliga skyltsöndag är här igen, och börjar med en härlig skylt från nätet!
Ett kul broderi!

Favorit i repris, jag har väldigt svårt för Ernst...hihi!!!

Å visst har man ritat roliga bilar ( i sin barndom) som ser ut nåt sånt här, hehe!!!

Är det så??!!!

Den här tyckte jag va kul!


I morse såg det ut så här vid "klädslängningsautomaten", den var ur funktion!

Skönt var det att ta av sig landstingsdräkten i morse...

...säga hejdå till robotorna i kulverten.

...och efter lite sömn få skåla i champagne! Let the vacation begin!!!

5 kommentarer:

BP sa...

Snacka om kanooooon avslutning med "fest" igen, åsså är du ledig i X veckor nu. Härligt!

Skyltarna skrattade jag gott åt kan jag säga. Tyckte den med de strandade killarna på ön var härlig! Å jag är så glad att du inte heller gillar Ernst. Klockrent på teckningen alltså:-)

Robotdammsugarna - hahaha! Dom skiljer sig en aning från dina korridorrobotar;-)

Klädhögen framför den icke fungerande apparaten påminner om vår återvinningsstation i föreningen. Det blir ju så om saker inte fungerar.

Sedan gillar jag den mycket trevliga skylten som uppmanar folk att tala tydligt. Har aldrig sett en sådan skylt faktiskt.

En toppen skyltning hos dig som alltid. Tusen tack för den och länken:-)

PS. Det lär ju regna imorgon också, för att sedan blir en kanooooon vecka. Bra, då kan du "justera" sömnen under två nätter;-) DS.

Ditte sa...

Åh, vilken härlig skyltning! Jag blir både glad och varm av den. Ja, varm i hjärtat. Mycket humor och glädje och med distans till tillvaron.
Skrattade gott år många skyltar. Men robotdammsugarna var riktigt bra. Ja, det var alla.
Skålar med dig i champagne och önskar dig en bra start på semestern.
Kram!

Paula sa...

Grattis, nu börjar det riktiga livet, det där du kan bestämma hur dagarna ska se ut. Visserligen tidsbestämt men ändå!
Ha en riktigt skön semester! Och tack för alla leenden dina skyltar frammanar

Ama de casa sa...

Stort GRATTIS till att du har kämpat dig genom den jobbiga veckan och nu belönats med både semester och skumpa :-)

Rolig skyltning! Jag skrattade högt åt robotdammsugarna när jag väl fattade, tog ett kort ögonblick innan polletten trillade ned :-)

Ha en en riktigt härlig start på veckan och semestern!

Guldkryckan sa...

Haha...fina skyltar där...! (Även om jag gillar Ernst) ;)

De där robotarna i kulverten..skurmaskin?
Är på jakt efter något sådant då den jag köpte var skräp.

Oj va mycket gott där...underbart...blir ju hungrig här, nu får du ha en sjusärdeles fin semester.

:)