måndag 27 januari 2020

Glad måndag

 Natt nr 3 blev lite lugnare tack och lov, jag satt som VPK, som inte har nåt med vänsterpartiet att göra, utan är en förkortning på Vårdplatskoordinator. Man tar alla samtal och koordinerar platserna på avdelningarna. Som tur var, efter två hektiska nätter, så var telefonen ovanligt tyst i natt. Det tackar vi för. Fick sova längre idag, men hade klockan på ringning, måndag betyder jympa. Segt att åka iväg, men jösses så många motionärer som hittat till mitt pass ikväll, och då blir jag extra euforisk!
Röd om både kinder och näsa blev jag pigg och lyrisk efter passet. Nu dags för lite längre ledighet och dygnsomställning!

7 kommentarer:

Znogge sa...

Så skönt att det blev en relativt lugn natt. Nu får du njuta av några lediga dagar.

Kram

BP sa...

Skönt att du kunde vila upp dig som VPK. Alla blivande mödrar anade väl att du var i stort behov av "rehab".
Jättekul att du hade så många motionärer på ditt pass, då blir man ju själv sporrad!
Undrar om du som jag tittar på Idrottsgalan just nu.
Njut av ledigheten nu!

Geddfish ♥ sa...

Det blev ju en glad måndag för dig!
Ha en skön ledighet nu! Kram

Ditte sa...

Skönt för dig med en lugnare natt och hoppas du hade platser att fördela.
Så roligt att många kommer på dina motionspass. Och jag förstår dem.Ska man träna så är det ju hos dig.
Önskar dig nu några fina arbetsfria dagar,
Kram

Ama de casa sa...

Jag trodde att det var det där med att hjälpa barn till världen var din favvosyssla på jobbet, men ibland kan det kanske bli lite för mycket av det goda ;-) Härligt med en lugn natt och en långledighet på gång! :-)

Anki sa...

En glad måndag har blivit en förhoppningsvis glad tisdag!
Ha en skön ledighet!
Kram

Junitjej sa...

Så skönt att arbetspasset blev lugnt! Skönt med träning!