tisdag 21 januari 2020

Semesterplaner

Vaknade redan kl 05 i morse efter bara drygt 3 timmars sömn, suck. Men då passade det ju bra att via mobilen leta efter en resa till Grekland i sommar! Sagt och gjort, hittade ett vuxenhotell i Parga, och hade sms-kontakt med maken som var på jobbet. Vi har några dagar att bestämma oss på.

Som tur var sov jag två timmar på förmiddagen innan det var dags för ett eftermiddagsmöte på jobbet, dags att planera vårens teamträningar. Vi kom inte därifrån förrän efter klockan fem.

Strax är det dags för "Älskade Husby" del två på SVT. Tråkigt nog har det varit sprängningar där i natt, så onödigt trist!
I morgon har jag fått med min man på ett spännande ställe, fortsättning följer!

9 kommentarer:

BP sa...

Härligt med lite sommar- och semesterplanering! Å vilken tur att ert möte var på eftermiddagen och inte "mitt i natten" - typ klockan åtta på morgonen.
Såg del 2 av "Älskade Husby". Den dokumentären var en av de bästa jag sett. Väl "underbyggd" på alla sätt med alla gamla filmer och videoinspelningar.

Aningen för många sprängattentat i Stockholm just nu. Vart är vi på väg???? Hade det inte varit en sprängning på Östermalm för någon vecka sedan, hade jag nog spekulerat i att nattens sprängning i Husby hade något med dokumentären att göra. Men det gör jag inte nu. Så ironiskt att killen i dokumentären just refererade till tidigare sprängningar i Husby och menade att om något liknande hade hänt på Östermalm eller på Kungsholmen, så hade polisen hittat förövarna inom en vecka, men att de struntade i Husby. Å det var alltså för 20 år sedan. Dejà vu...

Paula sa...

Mina fd. svärföräldrar bodde i Husby, de köpte bostadsrätt där när de sålde sitt hus i Vällingby. Jag var faktiskt småskraj redan för tjugo år sen när jag skulle rasta hunden där i området. Stämningen var lite tryckt o hotfull redan då. Men svärföräldrarna de hävdade att det var ett bra och tryggt område att bo i...
Jag är faktiskt glad över att de slipper se hur området har utvecklats, eller det är ju fel ord, hur det har blivit!
Sjukvårdsbranchen är ju annars på tapeten i alla nyhetsmedia nu, äntligen, om man nu vågar tro att upproret från anställda och patienter leder någonstans. Helg galet är det iaf... förstår att du bläddrar bland semesterresmål...Vuxenhotell, det fanns inte då jag ännu var ute o reste, låter fantastiskt, värt hur mycket som helst utan att man behöver vara barnhatare...Man måste få koppla av på sin ledighet, precis som jag tycker att samma ska gälla restauranger, barnen ska inte få spel och springa som galningar mellan borden och skrika vid matborden! Kan man inte uppföra sig då får man helt enkelt gå hem....
Kram, vilken cliffhanger du ger oss

Znogge sa...

Spännande med reseplanering! Vi funderar också på Parga igen men har ännu inte bokat något...

Kram och god spännande dag!

Anki sa...

Kul att planera sommarens semester!
Hemskt med alla sprängningar runt om ... bl.a i Husby och nu i natt i Norrköping ...
Spännande cliffhanger ... vad har du nu hittat på för skoj?
Ha en bra ny dag!
Kram

Ami sa...

Vilka härliga semesterplaner :) Sol och sommar är ju det bästa man kan ha om du frågar mig :)
Kram

Geddfish ♥ sa...

Jag gläder mig med dig! SÅ kul att planera en resa ihop! Något jag saknar från den tiden med min make, vi reste jättemycket.
Spännande med vad ni ska hitta på nu också! Kul kul!
Trevlig dag och kram!

Ditte sa...

Vad trevligt med lite semesterplaner och det är klokt att vara ute i god tid för många av de "bästa" ställena blir snabbt fullbokade. Låter bra med ett "barnfritt" hotell. Ofta är dessa hotell också mindre och mer personliga.
Vad kul att du fått med maken ut på galej (?). Blir säkert en rolig kväll.
Kram

Mia Halvarsson sa...

Vad härligt att planera sommarsemester!! Det ser helt underbart ut också....oj, en cliffhanger minsann...spännande att se vad du hittat på nu :D Ha det så fantastiskt gott!

Ama de casa sa...

Härligt med semesterplanering! :-)

Som "tur" är så läser jag nu inläggen i omvänd ordning (helt ofrivilligt...) så jag vet vad det spännande stället var. Inte helt fel med en DUM dator - jag slapp ju cliffhangern i alla fall ;-)