lördag 30 mars 2024

LUS= Lunch utan slut

Vilken fantastisk vårdag vi har haft idag, och vi  var bjudna på lunch till Enebyberg där svägerskans dotter med sambo bor. Min man jobbade förmiddag, men vi hann dit i tid!
En fantastisk dukning ...
...och mycket gott på buffébordet...
En fröjd för ögat helt enkelt!
 
Foton i oordning... denna bild från senare på kvällen, för en lång sittning blev det!
Vi hann ut och leta efter påskägg också...
Snapsvisor i ny tappning!
Katten Malte njöt i soffan. Vilken heldag det blev, snacka om lunch utan slut, vi kom vid 14-tiden, och åkte hem strax före midnatt, fantastisk god mat och väldigt intressanta samtal. Tusen tack alla inblandade för en härlig påskafton!

10 kommentarer:

znogge sa...

Vilken härlig heldag det blev och vilken fin påskafton! Så vackert dukat dessutom. Det tycker jag betyder mycket.

Önskar en fin påskdag nu!

Kram

Anna i Portugal sa...

En riktigt lyckad dag förstår jag! Och ni sjunger mycket i er familj har jag insett, härligt och så glädjefyllt. Verkligen ett fantastiskt buffébord. God fortsättning på helgen!

Klimakteriehäxan sa...

Oj så fint och gott det där såg ut! Härligt med lite helg!

Äventyret framtiden sa...

Ja, vad säger man?
Underbart är nog bara förnamnet skulle jag tro.
Så fint, så påskigt, så ljust, så vårligt...

Glad påskdag på dig med kram från mig!

Carita Liljendahl sa...

Vilket vackert ställe! Är det Enebyberg som hör till S:holm?
Inte långt från Täby där jag bott?

femfemman sa...

En sådan härlig påskafton. De långa och ingående samtalen, tilltalar mig mycket. Och lite mat på et förstås. God eftermiddag! Kram

Ditte sa...

Vilken fantastisk påskafton! Härligt med så gott om plats och att kunna samla så många runt god mat och dryck och fina samtal- Sång i sammanhanget är ju verkligen uppiggande.
Buffén såg helt fantastisk ut. Och detta med att samlas många kan jag sakna nu när vi inte har så gott om plats. Social gemenskap i stora sammanhang är jag uppvuxen med och kan längta lite tillbaka till den tiden.
Förstår att det blev en heldag och kväll.
Kram

LillaSyster sa...

Så härligt nu haft det =)
Tänkte på dig imorse när jag vaknade och funderade på om du dragit vinstlotten och jobbat denna natt då klockan skulle fram en timme. Men nu förstår jag ju att du varit ledig.

BP sa...

Hela inlägget var en enda fröjd för ögat!!! Vissa personer har "det" vad gäller dukning och matupplägg, och din svägerskas dotter har verkligen den gåvan. Och en otroligt smakfull inredning på det. En helt perfekt Påskafton:-)

Paula sa...

Wow, säger jag bara, vilket hem, vilken påskmat och så trevligt sällskap på det!