torsdag 22 maj 2014

En magisk kväll

Efter att ha hälsat på pappa på äldreboendet igår så promenerade jag till hotellet...och det var så vackert i min väg!

Bjöd maken på 3-rätters middag på gamla Hammars, vi började med både rå tonfisk och en gudomlig gravad röding!
Maken valde en supergod vegetarisk pasta med bl.a sparris

Jag som älskar skaldjur högg in på räkpastan.
Cappuccinon serverades i en sån söt kopp!

Jag är inte så förtjust i efterrätter, men det är däremot min man,såklart han skulle ha glass!

Sen promenerade vi i ett folktomt Falun, jätteskönt tyckte jag. Konstigt tyckte maken att det var så öde! i vackra Kristine Kyrka är jag döpt!

Faluån!






Avslutade kvällen på Bishop Arms...

..och beställde frukost på rummet i morse!

Bråttom hem idag, för ikväll hade min man biljetter till Peter Gabriel på Globen, jag behövde vila ikväll, så äldsta sonen följde med istället.  Nu har jag just hämtat honom vid stationen, och han är lyrisk..jag missade visst något ikväll säger han, en otroligt bra konsert.  Jag har istället sovit i soffan under ishockeyn, vaknade några gånger när det blev mål!

2 kommentarer:

helga sa...

Men så vackert och vilken läcker mat!!

Älskar den där kaffekoppen. Det är en sån liten detalj som gör skillnad på restaurang. En tanke och personlighet!

Kan tänka mig att du behövde vila efter jobb och Faluresan, men förstår att det känns synd när man planerat in en sån konsert!

BP sa...

Alltså maten var ju bara så oerhört MUMS!

Falun är vacker, men jag skulle nog få lappsjuka efter en dag just p g a att det är så lugnt och öde om kvällarna i sådana små städer.

Så du slötittade på hockey, jag kollade Tyresös damer sista match tillsammans...