torsdag 8 maj 2014

På promenad i Paris...

Utsikten över takåsarna i Paris var inte dumt att vakna till...
..med saxofonmusik där i bakgrunden den första morgonen i Paris och med en sol som sken,då var det inte svårt att le!
Notre Dame, en enorm kö för att komma in,så vi skippade det.
Framför det berömda museét...
Vi nöjde oss med att se Louvren från utsidan också!
Hamnade i en fantastisk park!
...där barnen lekte med båtarna
På den enorma Place de la concorde, man kan se eiffeltornet skymta långt därborta..
Är man i Paris så måste man ju äta crepes, de såldes precis överallt, och man kunde välja nästan vad som helst att fylla den med. Till min mans förtjusning Nutella, men jag föredrog ost!
På den berömda avenyn Champs-Elysee
..förstås togs en bild framför triumfbågen
Ett glas Pastis och en typisk fransk efterrätt: cremé Brulee
Till dej BP!
Alla dessa hänglås på en av alla broar.
Nu har jag inte tid att blogga mer, ESC semifinal nr 2 har ju börjat! Heja Malta och Grekland!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är ju inget fan av mello som du kanske vet men Malta är ju sjukt bra :)

Susjos sa...

Visst var Malta bra, men bäst ikväll var fantastiska Conchita från Österrike!!! Hon slår nog tyvärr Sanna!!!

Anna sa...

Vilka härliga bilder. Paris ska vara fantastiskt har jag hört. Själv ser jag fram emot att upptäcka Köpenhamn nästa helg. Det kanske inte är Paris men iaf. :)

BP sa...

Tack gulliga dig för Ibra OCH länken:-)
Å tack även för alla dessa härliga och soliga bilder från en av mina absoluta favo städer.
Å pastis är ju såååååå himla gott. Det dricker vi ibland under sommaren. Å crème brulée är en av få efterrätter jag bara älskar. Dregel, dregel....

Hovdamen sa...

Oj en tripp till Paris alltså, det är ju inte fel. Jag har inte varit där på över 20 år. Ser underbart ut.