onsdag 28 maj 2014

Sömnlöshet

Var så trött i går kväll och somnade gott vid 01-tiden. Men redan vid 03 tiden vaknade jag och kunde inte somna om, så klart- har ju jobbat tre nattpass. När klockan var 5 så orkade jag inte ligga kvar i sängen längre, så då gick jag upp och kokade ägg och gröt- var jättehungrig! Framåt 07 -tiden somnade jag i alla fall om och vaknade 12.30 av att jobbet skickat ett sms och undrade om någon kan jobba i natt!
Men jag har redan 3 till nattpass framför mej denna vecka, så är tacksamt ledig en natt till.
Nu plingade det till igen i mobilen och ett till sms från jobbet, kris även i morgon bitti och frågan om man kan jobba. Ja, det är verkligen slimmat med personal nu på jobbet, och det innan semestrarna har börjat...

Jag har haft en mycket lugn dag idag. Vill inte gå ut i kylan, det som var så varmt för bara någon dag sedan!?
I natt tänker jag sova, med hjälp av piller.

2 kommentarer:

Ama de casa sa...

Men vilken jobbig situation...

Hoppas du fått sova nu då!
Kram

BP sa...

Det där med skiftarbete är jobbigt. En kompis till mig jobbar som polis och han lever i dvala hela tiden säger han.
Å att dessutom bli tillfrågad att hoppa in dag och natt är ju ytterligare en stressfaktor. Förstår att du gruvar dig inför sommaren.
Hoppas iaf att du sover gott i natt!