söndag 28 september 2014

Mamma skulle fyllt 80 idag

Hittade ett underbart kort från sommaren 1974, det året fyllde min snygga mamma 40 år och jag 14 år. Vår underbara bassetthund  Josefin är också med på fotot. Vi hade precis flyttat från Falun till Hofors, och jag var pirrig att börja 8:an i en ny skola.
Det året mamma fyllde 60, 1994- då sjönk Estonia så tragiskt. Året efter, 1995, så dog mamma bara ett par dagar efter sin 61 års dag, efter att ha varit sjuk i 8 månader. Trolig orsak var : Gullain Barre Syndrom, men man vet inte säkert. Hon blev förlamad och dog i ett lungödem som inte behandlades, på sjukhuset.  Idag skull hon ha fyllt 80 år.
Denna soliga september dag så har jag äntligen tagit itu med mitt IW program, tagit en joggingrunda i det fina vädret och bakat pizza till mej och maken,som ikväll kom hem från jobbet efter att ha jobbat hela helgen. Så nu är det "fredagsmys" framför TV:n och filmen "Contagion", som jag nu ser att jag sett förut, men den är bra!


5 kommentarer:

BP sa...

Japp tjejen, du hade en vacker mamma och du brås på henne - inte minsta tvekan där. Är ledsen att hon dog så ung...

Å maken och jag tittade också på Contagion - påminner mig om Ebola...

Kicki sa...

Känns extra sorgligt nu...din mamma var verkligen ung. Min mamma hann vara med på sin 79 årsdag i år..
Kram

Eva sa...

Kram till dig
<3

Helga sa...

Så sorgligt med din mamma! Jättefin bild på er. Idag ska jag flyga igen men sen tre dagar ledigt...

Ha det så bra!!

kattiiiiss sa...

Hoppas att du har haft en fin helg.
Sorgligt med din mamma. Min pappa var 40 år när han gick bort. Det var -96. Går inte en dag utan att jag tänker på honom och saknar.

Kram