torsdag 5 maj 2016

Internationella barnmorskedagen och NY minne

Jodå, det kom 7 st motionärer som trotsade det fina vädret och körde ett IW -pass med  mig igår. Natten bjöd på två förlossningar för mig, två flickor fick jag och mitt "team" hjälpa till världen. Idag är det faktiskt den Internationella Barnmorskedagen, så grattis till oss alla barnmorskor lite extra idag!
Efter att ha sovit hela dagen, och druckit kaffe i solen så är jag laddad för en natt till på jobbet, sen så ska här laddas för ESC!
 Dagens foto är ett minne från NYC för exakt 4 år sedan idag, jag och min kompis promenerande på The High Line ,visst är det ett fint foto?

Bild från nätet, undrar om vi får tårta i natt? 

9 kommentarer:

znogge sa...

Det hoppas jag att ni får för ni gör ett viktigt jobb!

BP sa...

Stort GRATTIS till din och dina kollegors dag!

Å bilden från NYC gillar jag verkligen. Å The High Line har jag faktiskt lärt mig mycket om under en föreläsning på mitt jobb.

Ha en lugn natt nu så att du kan kasta dig in i ESC-äventyret med full fart sedan:-)

Rantamor sa...

Grattis till dig du som har världens viktigaste jobb,
för om inga barn föds så bli det ju inte mera heller...
Du ÄR så värdefull.

Tjingelingen från Rantamor.

Mias Mix sa...

Grattis till dig och dina kollegor! Vilken tur att ni finns!
Härlig bild från NY :)

Comsi comsa sa...


Grattis till alla barnmorskor, vilket jobb ni gör, fantastiskt! 👏

Visst är det en fin
bild från NY :D)

Nattis kram ❤

Comsi comsa sa...


Grattis till alla barnmorskor, vilket jobb ni gör, fantastiskt! 👏

Visst är det en fin
bild från NY :D)

Nattis kram ❤

Ama de casa sa...

Hoppas verkligen att ni fick tårta - det är ni såååå värda! Och ni är värda dagen med, såklart :-)

Bilden från NY är verkligen jättefin :-)

Ditte sa...

Visst får ni tårta! Och fint med en egen yrkesdag också. Ni gör ett fantastiskt fint jobb.
Vad roligt att hjälpa två flickor till världen. Lycka och glädje!
Bilden från N.Y. är jättefin! Och den staden är så läcker. Hade ju förmånen att bo där nästan ett år i de sena 20- åren och har varit tillbaka många gånger.
Förstår att du nu snart laddarordentligt inför ESC. Såg att de igår när det var mörkt provade olika belysningar på Globen.
Önskar dig en fin dag. Och njut av sommarvädret.

Biggeros sa...

Varma gratulationer till dig och alla ni andra barnmorskor som gör ett kanon jobb. Kram