onsdag 17 maj 2017

Sicilien!



Den här utsikten hoppas jag få njuta av när det så småningom blir dags för semester. Detta är en bild från hotellet vi ska bo på i Taormina, Sicilien! Vi ska alltså inte åka till Grekland i år, utan till Italien! Har varit i Italien förut, men inte på Sicilien, så det ska bli spännande. Men men, jag har en ovanligt sen semester i år, då ledningen valt att skjuta fram semestern en vecka, så de som har tidig semester ( vi har två semesterperioder) går veckan efter midsommar. Förra året när jag hade tidig så började semestern redan midsommarveckan. Så, det är låångt till semestern, och det kommer att bli en tuff sommar på jobbet, har redan hört att både Huddinge och Danderyds förlossningar ska stänga förlossningsrum, för det finns inte personal!
I morse efter jobbet fick jag sitta och vänta för att hämta min nya id-badge, galet att de inte öppnar förrän kl 08.30, med tanke på att vi är många som jobbar natt! Så det blev en sen cykling hem, kom inte i säng förrän närmare kl 10, och ikväll stod det IW på schemat, men jäklar va skönt och roligt det var att träna, snacka om endorfinkick! Är bara ledig i natt, i morgon ska jag jobba tillbaka lördagen jag bytte bort för att gå på 50-års fest! Häpp!

7 kommentarer:

BP sa...

Taormina - WOW! Är inte det orten som Freedomtravel var på för två år sedan! Kolla!

Kul med ett miljöombyte från Grekland till Sicilien. Ska bli å kul att läsa dina inlägg därifrån:-)

Sov gott nu:-)

Anonym sa...

Underbara Taormina! Jag blir avundsjuk.

Vi checkade in på vårt hotell på gatunivå och fick ta
hiss NED till vårt rum - med utsikt över the Ionian Sea.
Vet ingenting om beaches, men vackert är det.

Ruth i Virginia

znogge sa...

Jag tror inte ni blir besvikna! Sicilien är en väldigt fin ön med mycket intressant att se. Vi bodde i Giardini de Naxos som ligger precis nedanför Taormina. Taormina är också väldigt fint. Jag hade gärna återvänt. Min bloggvän "Livet efter 70" har en dotter som är gift med en italienare och som bott många år på Sicilien. I hennes blogg finns en del att läsa.

här blir det Mallorca och Puerto de Sòller.

Kram

Ama de casa sa...

Helt galet att dom stänger på det där viset... :-(

Sicilien och Taormina var vi till och hade en superbra vecka tillsammans med ett stort gäng som vi blev där nere. Fast jag kan nog inte komma med så många tips eftersom vi var där 1985 så har det nog ändrats en del :-)

Ami sa...

Vilken tjusig utsikt! Det kommer ni garanterat inte att bli besvikna på :)

Biggeros.blogg.se sa...

Jag har själv inte varit på Sicilien. Bara i Italien. Det låter spännande.
Du ska se att det går fort till semestern. Fortare än vad man tror. Jobbigt att man drar in på förlossningsavdelningar under sommaren. De enda som får lida för det är personalen och mödrarna. Inte politikerna. Ha det bra🤗

Biggeros.blogg.se sa...

Jag har själv inte varit på Sicilien. Bara i Italien. Det låter spännande.
Du ska se att det går fort till semestern. Fortare än vad man tror. Jobbigt att man drar in på förlossningsavdelningar under sommaren. De enda som får lida för det är personalen och mödrarna. Inte politikerna. Ha det bra🤗