söndag 21 maj 2017

Skyltsöndag

Börjar denna skyltsöndag med skylten jag tog i morse, på väg hem från jobbet på min cykel (söndagmorgon och inga bilar ute!)...sakta men säkert börjar hjärnan haja att vi numera är Solnabor! 

...och så en närbild på detta vackra blommande träd!

Håller mej kvar i ESC-bubblan lite, här har vi just anlänt till Wien!

En hel del skyltar från vår roliga tävling "gameshow" innan ESC finalen förra lördagen.

Denna tavla är jag bra sugen på att köpa, skulle passa så bra ihop med vår färgglada dalahästtavla, och visst liknar hon någon?

Den här skylten sitter på väggen i kulverten på sjukhuset?!

Avlutar dagens skyltsöndag som BP så fint förvaltar, med denna skylt hittad på nätet, tycker att den stämmer rätt bra, men nu har väl sommaren kommit för att stanna, eller?

8 kommentarer:

Ditte sa...

Vilken varierad, trevlig och rolig skyltning. Och visst är ni nu Solnabor! Skönt! Och nära till jobb och annat.
Tavlan av M.M. är så läcker. Ska nog vara henne...Har sett den i original i N.Y. men en kopia är helt ok. Såg den senast i Spanien när vi var på en restaurang vid namn Marlyn.
Och svensk sommar kan helt klart vara ombytlig. Men just nu njuter jag av skönt balkonghäng i kvällssolen.
Kram och trevlig kväll.

BP sa...

Hahaha! Vilken härlig Skyltsöndag du bjuder på!!! Körsbärsträden vid Frösunda Port är underbara att titta på, speciellt då jag inte var i Kungsan i år - tack Susjos:-)

Marilyn Monroe (?) skulle passa perfekt bredvid din Dalahäst - go for it!

Å hur f*n parkerar man sängfösare - föutom i magen då:-))))))

Sista skylten - ja, den är väl signifikativ för den svenska våren i år antar jag. Å den missade jag också som tur är:-)

Tusen tack för toppen skyltar och länken:-)

Ama de casa sa...

Härlig skyltning! :-)

Men spring in Sweden? Jag gillar inte ens att springa i Spanien... ;-)

Härligt att du börjar känna dig hemma i Solna nu :-D

Geddfish ♥ sa...

Läste din skyltsöndag igår, men glömde tydligen att skriva något.
Fastnade nog i din kommentar hos mig. Ska bli intressant hur det utvecklas med dina Höron.
Härlig skyltning!
Glad måndagskram 💜

Villa Frejas bokblogg sa...

Ja, vilken fin tavla!

znogge sa...

Den sista bilden stämmer verkligen med hur våren har varit i år. Ena dagen varmt och skönt och så nästa dag dags att ta fram vinterjackan igen. Men förhoppningsvis så ska det väl stabilisera sig nu...

Kram och ha en bra start på veckan!

Ami sa...

Den sista bilden är ju klockren! Tyvärr brukar våren vara så i Sverige :(
Men tavlan var jättesnygg!
Kram

Susanne sa...

Underbara skyltar, sängfösaren är bäst tycker jag iaf ;)