måndag 22 maj 2017

VM-guld!!

Idag får den blågula flaggan vaja här inne på bloggen. Ni såg väl matchen igår, såååå spännande!

Mera blågult, fast här var vi på väg till Kiev...

Som sagt, efter en spännande match mot Canada så vann Tre Kronor VM-guld i ishockey!!!

Världens bästa målvakt såg till att inte släppa in så många mål när matchen avslutades med straffar!
En ledig måndag innebar sovmorgon och en slapp dag hemma,tid för återhämtning och laddning inför jympapasset ikväll. En mycket bra måndag är till ända.

6 kommentarer:

BP sa...

Blågult är blågult! Å ishockey, fotboll och ESC förbrödrar - UNDERBART!!!

znogge sa...

Jag såg inte matchen men säger gärna grattis till våra kronor :D

Ama de casa sa...

Ja, jag såg matchen - otroooooligt spännande! Stort GRATTIS till kronorna! :-D

Ditte sa...

Visst såg vi matchen! Och väldigt spännande var det in i det sista. Men det svenska laget var bäst. Stort grattis!
Visst ska den blå-gula flaggan vaja högt!

Låter som du fick visst återhämtning denna måndag. Klart behövligt!
Kram!

Susanne sa...

Klart jag såg matchen, gick runt som ett Zoombie hela dagen eftersom det blev ganska sent ;)

Villa Frejas bokblogg sa...

Matchen missade jag. Då låg jag och sov. Men så kul att de vann :)