torsdag 9 april 2020

Karantänsessions med Lina Hedlund m.fl




 Får nu höra att kollegor är sjuka, troligen via jobbet. Hoppas nu att det kommer att räknas som arbetsskada! Kan inte påstå att jag ser fram emot att gå och jobba ikväll.
 Idag var det en härlig live-session från ett tomt Globen med några artister och musiker...
 Så roligt att svågerns son var med på gitarr!



Här syns han bakom Lina Hedlund. Gå in och se timmen på youtube! Sanna Nielsen är magisk när hon sjunger "Empty Rooms" i ett tomt Globen, hennes röst är magisk.

8 kommentarer:

Ama de casa sa...

Sanna är helt fantastisk! Tack för tipset :-D

BP sa...

Till och med jag hade hört om konserten;-)

Förstår din oro när du nu ska jobba några nätter igen. Hoppas att ni får ha skyddsutrustning på er, just i fall att en blivande mamma bär på viruset.
Nuförtiden görs alla beslut helt plötsligt på nolltid, som den retroaktiva ändringen för Covid-19. Så borde det alltid vara tycker jag.

Önskar dig en dräglig natt utan minsta missöde!!! KRAM!

Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagog sa...

Fy förstår att det där inte känns kul, har känt mig jätteoroad i flera veckor nu, är glad över påsklovet som började idag. Dock har jag fått höra av flera källor att det är nu "helvetet" brakar löst i resten av landet och det är denna vecka som Falun och resten av Dalarna kommer sjukna in. Känns lite sisådär.

I början tog det inte speciellt mycket på allvar inom kommunen heller, är ändrat nu, jag och min närmaste kollega skaffade dock tidigt det enda skydd vi kunde ha utöver tvål och vatten samt den handsprit vi köpt själva tidigare. Några handskar som vi använder för att ta mat i matsalen med. Annars är man totalt oskyddad, barn som hostar rakt ut... Hörde att lärarkåren (även förskollärare) är dem man skulle offra först eftersom vi inte ses som samhällsnyttiga och det är därför man håller öppet. Jag hoppas dock det är en myt, känns förjävligt om de menar att vi ska bli sjuka först bara för att vi inte är tillräckligt viktiga :/.

Geddfish ♥ sa...

Inget vidare alls att behöva gå till jobbet med oro för smitta. Ni barnmorskor är ju verkligen nära de barnafödande, som kan bära på smitta.Hoppas ni har ordentliga skydd.

Jag har inte varit orolig för min egen del något särskilt. Känner väl mer att jag inte vill bli sjuk (hatar att vara sjuk) så jag smittar andra, det är ju så förskräckligt smittsamt. Jag är också noga med distansen. Det börjar också dra sig åt Västra Götaland mer och mer nu.

Önskar dig en ljus och fin påsk med god hälsa!

Guldkryckan sa...

Ja usch, vilken arbetssituation du har, vi har det ju lite knepigt också men inte som ni...hoppas allt gick bra denna natt och att de kommande också går bra.
Är själv orolig på kneget även om hälften av ungarna är borta, inte bara för egen del utan för kidzen och kollegor.

Jag undrar jag hur detta ska gå.

Ha det fint nu.

Znogge sa...

Den enkla sanningen är att vi är många som går till jobbet med tunga steg och en ständig oro som maler. Barnens idrottsaktiviteter måste ske utomhus men i skolan kan de ha idrott inomhus. På restauranger ska det hållas avstånd men i matsalen sitter vi nästan i knäna på varandra. Denna dubbelmoral stör mig oerhört mycket. Hoppas din arbetsnatt gick bra och att inga virus cirkulerade.

Kram

Äventyret framtiden sa...

Förstår att du bävade/bävar för att gå på jobb i dagar som dessa. Fy bubblan.
Tack för ljuvlig sång,musik och att du orkar lyfta världen omkring dig i alla fall.

Kram och applåd !

tanthuset.blogg.se sa...

Att du inte ser fram emot att jobba nu är fullt förståerligt, hoppas nu verkligen att det där går igenom men det verkar ju så...fast ingen vill ju ändå bli sjuk!!
Ibland är tekniken suverän, som i det där fallet, vilken strålande idé!!!
Ha det så gott du kan i helgen <3