onsdag 29 april 2020

Premiär

 Idag regnade det inte, men någon värme har vi inte. Passade bra då att värma öronen med mina nya hörlurar när jag gick ut på min första joggingrunda med de nya löparskorna! Ja, det blev första gången jag sprang med lurarna också, har varit lite rädd att jag ska missa ljud omkring mej, och att det blir för varmt. Men idag passade de bra.
 Skorna var ljuvliga, kändes som jag studsade fram!
Solen fick vi se senare mot kvällningen, ljuvligt!
Angående fotot på oss tonårspunkare på Bengt Ekehjelmsgatan på söder från sent 70-tal, så visst är det jag som står i mitten och hänger vid dragspelet!

Orsakullan undrar idag : Tror du det bli något mer snöfall innan hösten?

Det kom ju snö i går morse såg jag på sociala medier, när jag väl vaknade så hade det töat bort. Visst har vi sett snö inne i maj, men jag hoppas att den snö som kom igår var den sista innan våren och sommaren nu tar över!

Strax dags för Orups 60-års fest på TV4! 

8 kommentarer:

BP sa...

Dubbelpremiär alltså! Är glad att du verkar vara nöjd med både skorna och hörlurarna.
Bilden du tog från balkongen med solen som ligger på husen på andra sidan gatan är hur bra som helst. Önskade mig dock att solen skulle visa sig sisådär åtta timmar tidigare.
Snö såg jag ingen idag, däremot regnade det en skvätt. Å snö vill jag verkligen inte se nåt mer förrän i december eller så;-)

Ditte sa...

Kul! Då gissade jag rätt igår!
Perfekt att skorna blev bra för det är ju ett vågspel.Jag risken för värme idag var ju inte så stor så bra att du kunde testa hörlurarna också. Kan tänka mig att de var bra.
Här blev det en promenad på eftermiddagen men då kom det lite snö och regn. Men bara ett kort tag. Tycker nog att värmen snarast kan komma tillbaka.
I natt hade vi här -0.5 grader. Ingen hit alls. Men å andra sidan var jag inte ute just då.
Din solbild är jättefin och liknande vill vi se i helgen.
Kram

Znogge sa...

Premiär gånger två alltså. Så skönt att skorna var bra för om det är något som är viktigt så är det just bra skor.
Här har det blivit kallt och regnigt igen men som hundägare kommer man ut i alla väder. I dag åker dock duffeln på igen!

Trevlig Valborgsmässoafton!

tanthuset.blogg.se sa...

Jaha, jag hade fel då när det gäller punkfotot ;) That's life man kan inte ha rätt jämt, jag har det sällan :D
Det låter så skönt när du skriver om skorna, jag kan nästan känna den känslan, så det var ju ett bra köp :) Hoppas din helg blir fin nu, att nordanvinden avtar, helst också att solen ska skina på er <3

Ama de casa sa...

Jag visste väl att den coolaste bruden på nostalgibilden i förra inlägget var du :-)

Du ser cool ut i dina lurar och snabba studsskor också - såna skor har jag aldrig hittat... ;-)

Här tror jag inte det blir nån mer snö på länge nu. Det verkar går typ 91 år mellan snöfallen :-D

Ha en fin dag!

Geddfish ♥ sa...

Jag älskar bra skor! Köper gärna på mig när jag hittar de som passar mina besvärliga fötter. Skor av olika de slag. Men jogga, det har jag slutat med för länge sen. Jag vet att jag lätt får hälsenebesvär, så nej. Gå fort är bättre.

Du var dig lik på minneskortet ;) tuff brud i snygg förpackning ;)
Trevlig Valborg, kram!

Äventyret framtiden sa...

Så bra med lurar och skor som passar som de ska.
Det finns inget värre än nya skor som inte sitter som de ska.
Ibland märker man det inte förrän köpet är gjort.
Studsa fram ska man om man är ute på rundor. Så skönt det låter
om skorna och i lurarna också förstås!
Ha det bra på alla sätt!
Glad Valborg!
Kram

Paula sa...

Wow vilken löparbrud (obs. jag skrev inte löpbrud, tihi)
Jag som inte är något musikfreak har aldrig ägt hörlurar och skulle absolut inte våga ge mig ut i trafiken med såna i öronen. O ärligt talat är det många som har noll koll, så var försiktig!
Och GLADA VAPPEN med Orup! Här blir det streaming av Split, en serie helt i min smak på SVTPLAY
Kram