söndag 19 april 2020

Skyltsöndag

Börjar dagens skyltsöndag som BP håller i med denna morgonbild från mitt sjukhus. Här är klockan 5 i morse, inte världens bästa bild, men soluppgången var så fin.


 ...och så lite skyltar från nätet....
 Ja, man kan alltid låtsas....
 Vad man kan hitta på! Haha!

Snacka om skyltar. Bilden är från Stureplan i slutet av 50 eller början på 60 talet. Cool va? Taget från gruppen "Det gamla Stockholm" på facebook.
Vi fortsätter att hålla avstånd.   En fin förlossning fick jag och mitt team i natt. Nu snart dags för natt nr 3.


Orsakullan undrar idag : Hur varmt är det hos dig idag?
Oj, jag vet inte , har sovit hela dagen, men just nu ikväll är det +10 grader , så vi går mot rätt håll!

10 kommentarer:

znogge sa...

Vilka bra skyltar som du bjuder på i dag! Snyggt :D

Kram och god kväll!

BP sa...

Tack för det skrattet - hahaha:-)
Ja, jag skrattade även åt första bilden, då jag då aldrig är uppe "mitt i natten" och därmed inte sett en soluppgång heller;-)
Bilden från Stureplan är härlig, snacka om skylteldorado, å på den tiden var ju varken bloggar eller Skyltsöndag ens påtänkt om man säger så.
Även de andra skyltarna var klara höjdare:-)
Bara som info - det var som mest 13 grader ute idag, å då var det inte ens soligt.
Efter natt 3 brukar du ju vara ledig ett antal dagar. Väl tajmat, då det ska bli upp till 20 grader i veckan:-)

Tusen tack för en härlig Skyltsöndag och länken:-)

Äventyret framtiden sa...

Skyltbilden från 50-60 tal är otrolig. Vad dom kunde redan då!
Snyggt. Många roliga fick du till också. Bra jobbat och bra jobb önskas denna natt med. Sen ledig då värmen kommer :)
Ha det fint1

Geddfish ♥ sa...

Här har varit soligt och fint hela dagen, vindstilla, men kunde varit varmare. Upp till 12 hade jag.
Bra skyltat med humor också. Den gamla skylten med all reklam är för härlig, så annorlunda.
Önskar dig en lagom natt nu, kram!

Ditte sa...

Tack för lite skratt här. Behövligt!
Soluppgången var fin! Ser sällan någon eftersom jag då oftast sover.
Stureplan i denna skepnad minns jag vagt. Mycket har ändats.
Ja, avstånd lär vi få hålla länge. Bra att även fåglarna är inne på det. Undrar o det gäller även måsar.
Önskar dig en bra jobbnatt och kanske blir det ytterligare en fin förlossning för er i natt.
kram

Åke sa...

Ja förr kunde dom tillverka skyltar i neon. Morgonbilden var riktigt fin.

Ama de casa sa...

Härlig skyltning igen :-) Gillar dom gamla från Stureplan, snacka om massreklam :-D

Bofinken och blåmesen var också kul :-)

Ha en bra start på veckan!

Paula sa...

Ja nu måste man verkligen ta till humorn, annars vet man inte hur man ska orka. Och jag ser gränsen till frihet i tillvaron bara förflytta sig längre och längre fram. Framför allt kommer ju det att drabba de äldre, jag räknar mig inte i det gänget då jag inte är nära sjuttio men jag har många väninnor som passerat det strecket. Och det känns tungt att de som har kortast tid kvar av livet ska behöva sitta isolerade utan sina vänner och familj längst period. Inte rättvist någonstans...
Kram från pörtet

Anki sa...

Många roliga skyltar hos dig! Skrattade gott åt hur bofinken ryter i åt den stackars blåmesen :)
En fin soluppgång fångade du på bild!
Kram

Carita Liljendahl sa...

Skrämmande men talande corona-skylt!
Alla vårdare är värda en enorm eloge <3