lördag 25 april 2020

Lördagsaktivitet



Idag fick vi äntligen träffa yngsta sonen och hans flickvän. De skulle titta på en andrahands lägenhet vid Globen, och vi följde med. Innehavaren önskade att vi hade munskydd, och vi fick handsprit på vägen in. Tog en bild på far och son . Lägenheten? Nja, den låg verkligen bra till precis vid Globen, men den såg inget vidare ut, och hög hyra ville de ha.

Orsakullan undrar idag : En konstig matkombination som jag vill delge är…
Det var inte lätt, men något som jag ofta äter, vet inte om det är konstigt men...
Jag river morötter som jag steker med en pressad vitlök, lägger i en kvarts grönsaksbuljong och lite vatten. Äter det istället för pasta eller ris. Toppar med keso, strör över lite koriander, serverar det med ex. ugnsbakad lax som är toppad med pesto. Gott och enkelt!

8 kommentarer:

Geddfish ♥ sa...

Ja, det finns mycket man kan använda istf potatis. Fiffigt med morötter. Jag rör gärna ihop något eget och mixtrar lite.

Ja, i dessa munskydds tider. Munskydd går ju inte att få tag på. Får du tag på det? Ja, du bär ju både det och visir i jobbet, såklart.
Var rädd om dig. Kram

tanthuset.blogg.se sa...

Vilken spännande kombination du bjöd på där, det ska jag testa :)
Sen undrar jag om såna där andrahandslägenheter...har jag alldeles fel eller rättare sagt, har jag HÖRT fel, att dom ofta tar ut snudd på ockerhyror??
Hoppas du får en kväll nu <3

BP sa...

Det är väl klokt att lägenhetsinnehavaren kräver munskydd, men hur f****n får man tag i sådana????? I Täby har det inte funnits ett enda munskydd att få tag på på minst fyra veckor. Antar att du knycker dom på jobbet, för det är ju "riktiga" ansiktsmasker, inte dessa simpla gröna varianter. Synd att det inte blev en affär med lägenheten. Tyvärr är ju lägenhetspriserna i attraktiva lägen hudlösa. Hoppas på mera tur nästa gång.

Matkombon - nja. Precis som Ama gillar jag inte morötter, inte keso heller, men resten var det inget fel på;-)

Ditte sa...

Trist att lägenheten inte var något att ha och med dyr hyra dessutom. Men hoppas att de kan hitta något annat som är fräschare.
För läget vid Globen i sig är ju helt ok. Vad gäller munskydd jan jag kanske förstå tanken om man ska ta emot många som tittar och som man har noll koll på.
Tack för mattipset! Inte så konstigt i mina ögon. Mer än kanske just keson.
Önskar dig en fin kväll.
Kram

Äventyret framtiden sa...

Så bra med munskydd och handsprit. Sånt gillas sådana där gånger.
Synd att lägenheten som sådan inte var så mycket att hänga i julgranen, men det kommer förhoppningsvis flera att välja på.
Tack för tipset om morötter med vitlök och buljong. Låter hur gott som helst. Ska absolut testa det jag också.
Trevlig helg önskas!

Ama de casa sa...

Snyggingar! Dom klär i munskydd :-D

Jo. Den kombinationen ÄR konstig. Morötterna sabbade alltihop... ;-)

Ha en fin dag!

Guldkryckan sa...

Tackar för tipset där om morötterna, frugan hatar vitlök så vi får väl ta något annat, lät gott det där.

Är lite trött på pasta i dagsläget ;)

2hand är ju som det är, speciellt när en del människor är rena ockrarna....usch och fy.

Hoppas han hittar något snart.

Ha det bäst.

Znogge sa...

Sonen hyr ju i andra hand så jag är bekant med prisbilden. I Hjorthagen får han i alla fall en tvåa för samma pris som en etta på Söder men jag vet att han saknar Söder.

Hoppas det dyker upp något vettigt.

Kram