tisdag 28 april 2020

Minnen

 Idag kom lite roliga minnen upp på facebook. Det här minnet är mycket äldre än facebook! Tror det var 1977 och sportlov för oss tjejer och killar. Vi åkte till Stockholm där vi bodde på söder hos en kompis, och av någon anledning spökade vi ut oss till punkare och gick ut på stan och "skrämde" livet ur Stockholmarna! Haha! Då visste jag inte att jag drygt 2 år senare själv skulle flytta till stan och böja jobba där, och än är jag kvar! Ser ni vart jag är på fotot?
Detta minne är inte lika gammalt. Från en teamträning på jobbet för några år sedan, jag och min kurskamrat från "morskis" och tillika kollega!

Idag var en regnig dag, ett misslyckat besök hos syster, men såg till att hon har en fungerande telefon igen, köpte ett nytt kontantkort. Usch för psykisk ohälsa säger jag bara!

Orsakullan undrar idag : Är du bra på fräckisar?
Nehej, det kan jag inte påstå, kommer inte på en enda just nu!
Funderar och kommer på en rolig historia som kanske kan kallas lite fräck?

" Barnmorskan frågar kvinnan som kommer in på förlossningen : -Har slemproppen gått?
Får till svar: -Näe, han skulle bara gå ut och parkera bilen!"


10 kommentarer:

BP sa...

Vilket roligt punkargäng! Å med dragspelet gissar jag att ni lyckades skrämma livet ur åtminstone dom som bor på Söder, för att inte tala om Östermalmsborna. Gissar att du är tjejen med scarf...

Skrattade gott åt bilden med dig och dockan. Trodde att man som barnmorska höll på med nedre delarna av kroppen;-)

Å du är visst bra på fräckisar, för den du la upp var ju riktigt rolig:-))))

Du har ju ofta skrivit om din syster men aldrig sagt vad hon lider av. Psykisk ohälsa har jag ju ofta hört talas om, men har så otroligt svårt att föreställa mig vad det innebär och hur det kan kännas - usch!

Znogge sa...

Ärligt talat så tycker jag att ni ser snälla ut på bilden. Misstänker att det är du i mitten.

Fräckisen får klart godkänt av mig med :D

Psykisk ohälsa är extremt jobbigt och för omgivningen kan det vara svårt att förstå. Fysisk och psykisk ohälsa är jämställda numera men fortfarande är det ändå inte alla som förstår...

Kram

Ditte sa...

Kul idé att anta lite punkmundering. Mne ni ser väldigt "snälla" ut som punkare. Kan tänka mig att ni hade roligt. Jag kan inte riktigt lista ut ven som är du. Men kanske tjejen i mitten.
Och visst är det roligt att blicka bakåt och se vad man varit med om.
Gillade din fräckis!
Vad gäller psykisk ohälsa så är det ju så komplext och så svårt att rå på och förstå. Du kan ju inte göra mer än det du gör för att stötta och hjälpa din syster. Men förstår och vet av erfarenhet att det är tärande att ha en anhörig med den här problematiken.
Tankar till dig.
Kram

Geddfish ♥ sa...

Söt där, på fotona!
Rolig historia, var du bra på också!
Trist med sjuk syster. Alltför lätt att hamna i psykisk ohälsa och jobbigt för alla. Kram.

Ama de casa sa...

Vilken rolig bild på er ungdomspunkare :-) Jag tror det är du i mitten som hänger på dragspelet :-)

Hmm... Är det sådär som bebisar kommer in i magen? ;-)

Vad tråkigt med din syster. Men du är verkligen snäll och som hjälper henne så mycket.

Haha! Rolig historia och lite småfräck är den allt :-)

Äventyret framtiden sa...

Ungdomspunk-bilden är ju bara för härlig. Man ser hur roligt ni har.
Psykisk ohälsa är allt annat än enkelt. Tungt för den som är sjuk men också för alla i omgivningen. Styrkekram Susjos, det vet jag av egen erfarenhet att man behöver hur många som helst. Man kan så litet göra när det kommer till kritan.
Fräckisen är ju hur bra som helst. Slempropp som slempropp, haha..

Var rädd om dig! Kramar! <3

Anki sa...

Tycker ni ser ut som snälla punkare :)
Tror du är tjejen i mitten.
Kul liten historia ... :)
Tråkigt med din syster ...
Kram

tanthuset.blogg.se sa...

Oj vilken svår gissning...men tjejen till vänster??? #jagharsäkertfel#
Kul minnen som du lägger upp i alla fall men vad i himmelens namn gör du i buken på dockan?? Det ser rätt roligt ut i alla fall :D
Psykisk ohälsa....vad säger man?? Jag hoppas bara att hon har flera som hjälper henne, så du inte står ensam för det är så förbaskat jobbigt, jobbigt för er båda....och inget man önskar att nån skulle behöva lida av. Min syster som bor hos mig är lätt förståndshandikappad men det är ju en helt annan sak...
Hoppas innerligt att du får en fin dag och att solen ska lysa på dig <3

Paula sa...

Vilken slempropp, hahahahaha
Underbart nostalgifoto, du är tjejen med mest attityd och lockar förstås! Tror det är enda kortet jag sett på dig där du inte ler ditt fina leende.
Panko är asiatiskt ströbröd som är mycket frasigare än det vanliga!
Kram

Susanne Granholm Carter sa...

Vilket härligt nostalgifoto! Var det då punken kom till Sverige? En klasskompis storasyster var punkare och även den enda i vår lilla by. Hon drog till huvudstaden rätt fort. Tror hon kände sig mer bekväm med att bo där än i vår lilla by på landet...
Härliga bilder!!
Kram