onsdag 1 april 2020

April april

Så går vi då in i april, och tyvärr ställs mitt IW-pass in hela denna månad. Vi har covid-19 smittade på avdelningen, och det är dumt att jag ska leda pass just nu på F&S.

Natten var mer rimlig än gårdagens natt, och min bm-student fick en bra avslutning på sitt sista pass för denna praktikperiod, en speciell förlossning som slutade mycket fint, och vi kunde under vår arbetstid göra hennes slutbedömning, och slippa sitta kvar efter arbetstidens slut. När jag kom hem idag  vid 08-tiden så sken solen så fint, och det var nästan trist att lägga sig i ett mörkt sovrum för att sova, men såklart var det inga problem. Problem var det istället på eftermiddagen då klockan ringde "mitt i natten" kändes det som! Den fick ringa många gånger innan jag vaknade till.
En seg eftermiddag, men är nu äntligen lite ledig...förhoppningsvis!

Orsakullan fortsätter sin bloggutmaning i april, och jag hänger på, dagens fråga : Första april idag, kommer du att lura någon?
Nej, jag kommer inte att lura någon, känns inte som läge för det i denna coronapandemi!

10 kommentarer:

Ditte sa...

Skönt med en lugnare natt och att det blev ett fint avslut för din student.Nog så viktigt.
Vad gäller F&S såg jag här vid Ringen att de höll en del pass utomhus. Men i ditt läge ska du ju givetvis inte alls ha några pass.
Och visst var det en vacker morgon och kan förstå att det kunde kännas trist att då gå till sängs. Men,ack så nödvändigt.
Önskar dig en skön ledighet. Välbehövlig.
Kram

Geddfish ♥ sa...

Godkväll, vi som råkade ha samma rubrik på våra blogginlägg.
Nej, nu ska man ligga lågt. Ingen smitta här, pfuitt häck väck säck!
Trevlig ledighet, kram!

znogge sa...

Då är det självklart helt rätt att du inte ska leda några pass även om det känns tråkigt. Alternativet är ju sämre. Skönt att det inte blev en alltför stressig arbetsnatt.
I dagsläget känns det inte som om skämten har fått någon större roll i dag men samtidigt så är det nästan då ma behöver kunna skratta.

God kväll!

tanthuset.blogg.se sa...

Ajaj vad den här pandemin ställer till det :(
När du sov så djupt, så var du förmodligen i behov av det, kroppen brukar veta vad den behöver....
Ha det nu så gott <3

BP sa...

Äntligen nåt positivt:-) Alltså jag menar avslutningen för din bm-student. Är det formulär ni fyller i för att bedöma studenten? Eller skriver ni rent allmänt? Positivt och negativt, eller bara positivt? Guuu så många frågor et helt plötsligt poppade upp i mitt huvud.

Så det var på din avdelning som det rapporterades en coronasmittad kvinna som skulle föda - usch så otäckt tycker jag.

Härligt med lite ledigt för dig nu. Njut så mycket du kan!

På Orsakullans fråga svarade jag precis som du.

Anki sa...

Verkar självklart att dessa träningspass är inställda framöver ...
Skönt att du har lediga dagar att se fram emot. Hoppas du får soliga sköna dagar!
Kram

Äventyret framtiden sa...

Så skönt trots allt att du nu kan andas ut ett tag och komma i hemlika vardagsgängor.
Att skämta igår i år kändes inte alls rätt. Inte nu. Det får vi ta igen nästa år.

Var rädd om dig och hade bra!

Ama de casa sa...

Mycket som ställs in i dessa tider. Allt från IW-pass till aprilskämt. Nej, inte känner man för att luras nu och jag hoppas att coronan inte ställer till det värre för dig!
Stor KRAM!

Ami sa...

Så skönt att det blev en bra natt!
Kram

Anni sa...

Jag upplevde det som att det var färre aprilskämt än vanligt i går och det kändes verkligen rätt. Även jag lät bli att skoja utan varnade bara Lillhunken så att han skulle vara uppmärksam under sina distanslektioner.
Undrar just hur ni har det på förlossningen, ni har ju alltid fullt upp men nu med en extra twist, minst sagt. Hur tror du det ser ut i december, blir det en sanslös babyboom då eller har folk undvikit att utbyta kroppsvätskor med varandra ;-)
Kram!