tisdag 21 november 2017

Bråttom ut

Sov till 12.45 idag, och ville hinna med att gå ut i det sk. ljuset innan solen gick ner, men det var knappt jag hann! Tog mej en promenad i alla fall, här ner mot The Winery Hotel.

..vidare ner mot Brunnsviken,snön har kommit som ni ser.

Frösundavik lyste upp, med en vacker siluett i vattnet.

Nu är klockan 15.30 och gatlyktorna är tända...

...inomhus lyser det sen länge...

Kul att utforska omgivningarna...

Men nu är jag tillbaka i Frösunda och här på Gustav III:s Boulevard..

Gick förbi pendeltågstationen och Mall of Scandinavia på min väg hem igen. Efter en god varm fisksoppa och varm dusch är jag nu redo för att gå dubbelt inatt på äldreboendet i Täby!

9 kommentarer:

Geddfish ♥ sa...

Tack för en underbar vandring i vackra omgivningar! Javisst, mörknar det fort nu. Jag har cyklat två gånger idag och det drar kallt om nosen.
Du är inte dålig som kör dubbla arbetspass! Ja, se ungdomen ;)

Tisdagskram 💚

BP sa...

Visst är det roligt att utforska sin hemmaplan:-) Då jag hade en funktionshindrad kompis en gång i tiden som bodde på Signalistgatan så känner jag igen delar av din vandring. Han satt i rullstol. Besökte honom ofta. Bredvid Radisson hotell fanns då även ett rehabcenter som han besökte. Men på den tiden fanns inte MoS och inte Winery Hotel.
Hoppas du gillar Näsby Park och Täby också, även om du inte ser så mycket av det i mörkret;-)

PS. Stämningsfulla bilder, snyggt! DS.

Hanneles bokparadis sa...

så länge sov jag inte :)
Visst är Ferrante bra!

znogge sa...

Vilken härlig vandring i vintervädret! Hoppas att det blev en bra arbetsnatt.

kram

Susanne sa...

Det gäller att skynda sig ut för det är inte många timmar som det är ljust.

Ama de casa sa...

Huvvaligen för den mörka november där i norr... Och även om snön faktiskt lyser upp, så föredrar jag nog den sol och (relativa) värme vi har här nere :-)

Hoppas natten gick bra!

Villa Frejas bokblogg sa...

Så här års blir det inte många ljusa timmar för er nattarbetare. Ha trevliga nätter.

Ami sa...

Oj, det är mycket snö och mörknar fort hos er!
Hoppas natten gick bra!
kram!

Ditte sa...

Ja, en får skynda sig på ut innan mörkeret lägger sig hemma. Men du hann. Tack för en trevlig promenad där jag till stor del kände igen mig.

Önskar dig nu en bra jobbnatt.
Kram!