måndag 20 november 2017

Måndagsfeeling

Idag blir det en bild som poppade upp på facebook ,som jag lagt upp för några år sedan...ett minne från 60-talet. Jag i blåbärsskogen...typ 4 år gammal, med lillasyster sittandes vid min sida och kompisen Peter på den andra sidan, och man kan se,trots suddig bild, vem som gillar blåbär!!!
Måndag idag och helgen gjord på jobbet, en lugn natt i telefonrådgivningen, och även på förlossningen,mycket behagligt! Sovit gott idag, och det var mörkt när jag vaknade på eftermiddagen, hann knappt få i mig kaffe och något att äta innan det var dags att bege sig till F&S och mitt jympapass, massor av folk och då blev det ett härligt pass, endorfinerna sprudlade under passet och jag fick gåshud av kicken!!!! Så ska träning vara! Bara ledig i natt, så jag ska passa på att se "Så mycket bättre" med Kicki Danielsson nu tänkte jag. I morgon natt ska jag gå dubbelt igen på äldreboendet.....

9 kommentarer:

BP sa...

Vilken härlig nostalgisk bild. Å japp, jag ser mycket väl vem som älskar blåbär:-)
Underbar med en riktigt lugn söndag på förlossningen. Det händer ju inte å ofta hos dig på KS. "Så mycket bättre" har jag faktiskt inte kollat - inte mitt stuk liksom. Klarar inte av Kikki Danielsson liksom Mark Levengood och några till, men kul att det faktiskt finns nå't för alla.
Underbart med ytterligare en succé på F&S, förvånar mig inte ett dugg!!

Å välkommen till Täby imorgon. Med lite tur så får du ta hand om oss på Allégarden om några år;)

Åke sa...

Vilken härlig bild på er :) Nostalgi på riktigt :) Blåbergsprinsessa rent utav :)

Kicki sa...

Hej, länge sen jag hälsade på. Hoppas du trivs med lägenheten och att det är bra.
Härlig bild.
Kramar

znogge sa...

Vilken härlig barndomsbild och visst minns man. Men att tiden gått så fort... Skönt med en lugn arbetsnatt.

Kram och god tisdag!

Ama de casa sa...

Älskar bilden i blåbärsskogen! Jag tror att barnarbete i blåbärsskogen var obligatoriskt på 60-talet. Men skörden blev inte så stor, då det mesta hamnade i magen (eller runt munnen på vissa ;-) ).

Skönt med en lugn natt! Hoppas det blir bra inatt med där i Täby :-)

Hanneles bokparadis sa...

underbar bild!

Ami sa...

Vilken söt bild :)
Och så skönt att natten var lugn!
Kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Haha, ja blåbär är gott. Underbar bild.

Ditte sa...

Vilken härlig bild! Och fina minnen förstås! Blåbär är inte fy skam....
Skönt med en lugn natt som omväxling Behövligt!

Kan tänka mig att det kom många till ditt pass. Jag tror "djungeltelegrafen" gått och att din popularitet spridit sig. Jätteroligt!

Önskar dig en behaglig kväll.
Kram!