fredag 17 november 2017

En deppig dag blev en glad dag

Känt mig låg idag, kanske för att långledigheten är slut och jag ska börja jobba i natt. Mycket tankar som snurrar i huvudet. Gissa om jag blev glad när väninnan Y skickade ett sms och ville ta med mig ut på promenad, det var precis vad jag behövde, att få träffa henne och prata lite och få komma ut och få lite luft, och äntligen få se vart Råstasjön ligger! Vi mötte några Kanadagäss på vår promenad, helt orädda!


Vi gick vidare in på vårt Mall of Scandinavia och tog en fika och pratade vidare.

När jag kom ut igen från "MoS "så var det mörkt...

...men M:et lyser upp i olika färger.

Var på så mycket bättre humör efter denna eftermiddag, så nu ser jag fram emot jobbhelgen, och köpte med mig lite färgglada rosor hem. Trevlig Helg, och Tack Y för att du räddade min dag!!!!

10 kommentarer:

znogge sa...

Gäss är totalt rädda och de blir fler och fler! På gott och på ont. Trevligt med promenad och räkmacka i gott sällskap :D

Kram

BP sa...

Börjar förstå att det är en och annan tanke som snurrar i ditt huvud...
Alltså Råstasjön visste till och med jag var den ligger;-) Det är riktigt fint där, speciellt under vår och sommar.
Är såååå glad att du blev på betydligt bättre humör efter "dejten" med Y. Ibland är det bra att prata med någon "utomstående" och få färsk "input" så att säga.
Roligt med bilder från MoS. Kände faktiskt igen mig där med. Var ju där nyligen;-) Är speciellt glad att du valde M:et i orange:-)
Ha en lugn och fin natt nu!

Ama de casa sa...

Vilken fantastisk väninna som prickade in den där "terapin" så precis! Såna vänner är ju helt underbara :-)
Vackra rosor också!
Kram på dig!

Ditte sa...

Vänner är fina att ha och vilken trevlig dag det blev för er tillsammans. Skönt att du blev uppiggade. Minns att det förr var många som joggade runt Råstasjön och Lötsjön och jag har både gjprt det och promenerat här under de år jag bodde i Solna.

Kan tänka mig att det är mycket som snurrar i ditt huvud och kan förstå att det kanske känns "sådär" innan du är på plats på jobbet igen.

Skickar sol och ljus och tankar till dig.
Kram!

Villa Frejas bokblogg sa...

Skönt att det kunde vända, känslorna. Hoppas du får en riktigt bra jobbhelg. Kram

HWIT BLOGG sa...

Tänk vad en promenad och en liten fika kan göra :)
Hoppas din helg blir glad och mysig nu...
Kram från ett regnigt Blekinge och Titti

Ami sa...

Så härligt att du kände dig piggare efter promenad och prat med din väninna....det är tur att man har sina fina vänner!
Kram

Mias Mix sa...

Fantastiska bilder från Gran Canaria i förra inlägget. Får mig att längta efter sol och bad.
Vad bra det är med vänner som ställer upp och kan muntra upp en. De är guld värda!
Såg också att du jobbar extra på äldreboende. Hoppas du inte tar ut dig för hårt bara. Jobbar du extra för att du måste eller för att du vill?
Önskar dig en lugn natt på jobbet! Kram

Rantamor sa...

Vänner är som små diamanter...

Tjing från Rantamor.

Anonym sa...

Jag undrade, hur du kunnat hålla i gång som du gjort.
I bland behöver batterierna laddas upp. Har sagt tidigare:
Jag beundrar din vitalitet.
Underbara omgivningarhar du, och Mall of Scandinavia ser
väldigt trevlig ut.

MEN - tänk om man kunde få en sån där räkmacka häromkring!
Har aldrig sett nåt liknande i USA. Kanske finns på Fisherman´s
Wharf i San Francisco. Hade inte råd att äta ute, när jag bodde där. :)

Ruth i Virginia