lördag 11 november 2017

Hemresedag

Börjar med en bild på den supergoda middagen igår kväll, oxfilé med roquefortost och bakad potatis, som jag åt (maken gillar bearnaisesås bättre) på en norsk restaurang där de visade Sverige-Italien matchen.

Till dessert blev den en Irish coffee för mig...

...medans min man är svag för sachertårta...jag skulle inte få ner en bit....brrr...inte min grej alls!

Det var fler svenskar på plats...


Hemma på hotellet igen sent igår kväll...varmt i luften, så härligt!

Men idag var det alltså dags att åka hem. Vårt hotell hade "easy travel" vilket betydde att vi checkade in våra resväskor på hotellet,och fick våra boardingkort redan där, de tog hand om väskorna! På flygplatsen gick vi direkt till säkerhetskontrollen....så smidigt! Ett sista firande blev det på planet med champagne och vin till maten. Vi lämnade ett varmt och soligt Gran Canaria, och är nu hemma i ett regntungt Solna med +4 grader. Men laddade med massor av sol och värme så ska vi väl nu klara vintern!

6 kommentarer:

BP sa...

Vilken toppen avslutning av semestern:-) Alltså jag hoppar allt utan oxfilén med bea;-) Resten är jag inte så sugen på, men vad spelar det för roll när Sverige vann:-)))))))
Japp, hoppas att du klarar vintern nu. BBC annonserade snö till imorgon, men det tror jag inte ett dugg på. Hoppas på 3-4 grader imorgon. Å regnet som öser ned nu stör mig inte ett dugg;-)

Hoppas att du slipper börja jobba imorgon kväll bara, men är rädd för att det är dags igen...

Ama de casa sa...

Ingen dum avslutning där inte! :-) Jag skulle välja som du - ädelostsåsen och Irishen. Älskar chokladkakor, men just sachertårtan sabbar dom med aprikosmarmelad, det blir inte lika gott då :-)

Välkommen hem igen!

Villa Frejas bokblogg sa...

Å, det låter som en smidig hemresa. Sachertårtan hade jag nog gillat. Kram

Geddfish ♥ sa...

Välkommen hem till kylan! Inte dumt att bli solvaccinerad!
Vilken service på hotellet vid avresan! Jo, då. Det gick smidigt för oss på Madeira också.
Skyltsöndagskram!

Ami sa...

Vilken trevlig avslutning på er fantastiska vecka!
Kram

Ditte sa...

Välkomna hem igen! Och skönt att ni har tankat värme, sol och energi.
Perfekt att inte själv behöva ta hand om bagaget.

Er sista kväll här såg ut att vara trevlig och precis som du hade jag valt en Irish Coffee.

Mysigt också med god dryck på planet.
(Men jag tycker att de kunde hålla med lite snyggare glas. Finns ju även sådana i plast...)

Kram och trevlig söndag.