onsdag 29 november 2017

Full fart

Så annorlunda det är att efter nästan 20 år som barnmorska gå tillbaka till sjuksköterskeyrket. I natt har jag jobbat på äldreboendet, en lugn natt..och  de har börjat pynta inför advent...

Tredje natten gjord, sovit hela dagen, och ikväll fick jag köra mitt jympapass igen, vi gjorde ett triangelbyte, så jag fick vikarie för mitt IW-pass, så jag kunde hjälpa till med jympapasset ikväll. Är helt slut nu, och hoppas kunna sova i natt, för i morgon så är det sista teamträningstillfället,så jag måste vara på jobbet redan kl. 11.30, och vi ska fira med en avslutningsmiddag direkt efter, så det kommer att bli en lång dag!

6 kommentarer:

BP sa...

Nu är du sådär mystisk igen. Förstår ju varför, men undrar ändå om du ska jobba på äldreboendet på heltid eller... Har man "känslan" eller det är nog ett kall tycker jag, så "go for it". Kan dock inte tänka mig att du får bra betalt för "mödan", då Täby är (ö-)känt för sina dåliga löner inom äldrevården...
Sedan skrattade jag gott åt din sista mening: ... jag måste vara på jobbet redan kl. 11.30, och vi ska fira med en avslutningsmiddag direkt efter. Det var en tidig middag det:-)))))
Sov gott nu!!!

Ditte sa...

Full fart är det verkligen!
Och tidig start vad gäller "teamträningen". Men trevligt med middag efteråt.

Skönt med en lugn natt på äldreboendet och jag kan tänka mig att det är annorlunda mot barnmorskejobbet. Dock är båda väldans viktiga. och bra personal behövs ju verkligen även inom äldrevården.

Önskar dig nu en god natt!
Kram!

Ama de casa sa...

Håller med BP. Lite mysko låter det... Ska du byta, eller?

Men full fart är det verkligen hos dig - som alltid :-)

Susanne sa...

Ojojoj, full rulle. Tur att du tränar så mycket, för det får man energi av (iaf jag).
Kram

znogge sa...

Jag hänger inte heller med! Ska du lämna arbetet som barnmorska för att bli "vanlig" sjuksköterska igen? Tur att det inte bara är jag som är trög ;-)

Ha en bra dag!

FREEDOMtravel sa...

Oj detta har jag missat ... Ska du börja jobba som sjuksköterska istället för barnmorska? Eller är det bara en extragrej?