söndag 25 november 2018

Skyltsöndag

Redan dags för BP:s skyltsöndag, jo det har gått en vecka....det blir blandade skyltar, mest från Gran Canaria. Men denna tavla/skylt, satt på Clarion hotell på Arlanda, visst är den härlig!


På Tapas restaurangen Capaco såg det ut så här!


I ett regnigt Las Palmas där avstängda gator inte gjorde det lättare att ta sig fram!

Fick se de berömda "sladdormarna", som Ama och Anders brukar gilla- not!  Och se, fick med en meny skylt.

Ett svenskt café, där de serverade både pytt i panna och annat svenskt, som då inte jag vill ha när jag är på semester! Ser ni speglingarna, fotografen är med på bilden...

På vårt hotell fanns denna skylt?

En del förbudsskyltar på Playa des Amadores

Strandbarerna på densamma...

Tillbaka till vårt hotell i Playa del Ingles.

..och toaletten på Yumbo centrum...

---där kunde man köpa dessa "kit"...



Avslutar med en rolig skylt snott från instagram!
Dagen idag har här packats upp, hämtat hem Maja från yngsta sonen och hans flickvän. (Maja går nu runt här hemma och verkar fundersam...) Åkte iväg till F&S för ett skönt jympapass, fyllt på kylskåpet. Gran Canaria känns redan så långt borta...

4 kommentarer:

Ditte sa...

Vilken härlig och varierad skyltning! Och med mycket humor! Stort tack!
Förstår att ni haft ni skön vecka på GC och kul att få ta del av lite skyltar därifrån. Nej, svensk mat och fika kan jag också undvara om jag är utomlands på semester. Finns så mycket annat gott. Sista skylten vore något för vår bloggvän "Lena i Wales". Kul!
Låter som om det var full fart tillbaka i gängorna igen. Och lika bra att hoppa i det som att ta små steg.
Kram!

BP sa...

Älskar alla skyltar, och än en gång får jag bekräftad att skyltar utomlands är aningen vassare än här hemma. Okej, skylten på Clarion ÄR härlig:-)
Klotterskylten på Capaco är himla rolig, det är kabelspaghettin också. Så typiskt spanskt, men det funkar ju ändå.
Sjömännens bibbla i den gamla resväskan är faktiskt riktigt rolig, men när jag tittade snabbt först såg jag nåt helt annat. Antar att du också gjorde det;-)
Även resten av skyltarna är kanoooon. Kondomautomater har jag då inte sett på några år;-) Gillar dock att de för endast två Euro till och med har en kvalitetsgaranti. Inte illa;-)
Skrattade gott åt sista skylten. England och Wales är en historia för sig:-)

Tusen tack för världens roligaste skyltning och länken:-)

Ama de casa sa...

Vilken härlig skyltning! Och att skyltarna kommer från Spanien bevisas ju inte minst av sladdhärvorna :-D

Visst är det härligt också att man kan hitta så många roliga skyltar på toaletterna :-D

Paula Merio sa...

Vilka fyndiga skyltar! Men du, tavlan kunde gärna få sitta här hemma på min vägg, ja dom som skjuter på lastbilen förstås! Ni hittade mycket svenska där nere, kanske inte så konstigt. Och regnet det öste ner, hoppas det bara var tillfälligt! Ha en fin vecka, kall och decembrig