tisdag 14 augusti 2012

Ketchupflaska-effekten


Jamen en lugn natt på jobbet, jo jag tackar jag! Precis vad vi behövde. Härligt! Tänk att det är som ketchupflaska effekten hos oss, först kommer ingenting (inga kvinnor har värkar) , och sen kommer allt på en gång! (alla kvinnor har värkar och vill komma in och föda barn!) Men lite personal är vi, och när alla 3 barnmorskor var upptagna med två kvinnor var i förlossningsarbete i natt, så fick vi ändå hänvisa två kvinnor till andra sjukhus!
Tog lite foton på den enorma hortensian som blommar på framsidan av vårt hus :)
Efter en promenad i ljuset,mat i magen så är det dags för en jobb natt till...

5 kommentarer:

Anna sa...

Skönt med lugna nätter ibland, själv hoppas jag på en nu för jobb väntar.
Vilken hortensia, superfin!
Kram

Malla sa...

kan tänka mig att ditt yrke kan vara väldigt intensivt men säkert ett av de bästa :)

Mallan sa...

Så fina hortensiorna är! :-) Kram

Anni sa...

Är det den där AnnaBelle (eller vad den heter)? Jag blev rekommenderad den när jag var på Zetas senast. Den är ju nästan overklig!

Hoppas att du hinner slumra i solen, det verkar bli fint väder i veckan (och helgen) även om det just när jag skriver detta ser lite mulet ut.

Susjos sa...

Anni, googlade på Hortensia AnnaBelle, och visst,det verkar vara en sån,stor och ståtlig! Njuter varje dag av den!