onsdag 15 augusti 2012

Phantom of the Opera - Music of the Night

När jag vaknade idag efter nattjobbet så sken solen, så äntligen passade jag på att åka iväg på utejympan ikväll. Kvällens ledare hade vid stretchingen musik från The Pantom Of the Opera- Music of The Night!
Och jag blev påmind om va lyckligt lottad jag är som i år fått se föreställningen TVÅ gånger, en i New York och en i London!!!!! ♥ ♥ ♥ I New York grät jag när Hugh Panaro sjöng den. Peter Jöback i London var förstås också fantastisk, men det här klippet med Ramin Karimloo är också suverän,lyssna och njuuut!!!

11 kommentarer:

Anna sa...

De är nog annat och se de i verkligheten.
Kram

fialia sa...

Häftigt att ha sett den på två så olika ställen.
ha de Fia

Anonym sa...

Härligt med lite gympa! Åh Phantom! Har aldrig sett men skulle gärna!

Sus sa...

Jag såg den i Sthlm på 80-talet. Jag glömmer det aldrig!

Men att se den i NY...WOW!!

Anonym sa...

Jag har sett den tre gånger i Stockholm för länge sedan. Vid ett av tillfällena köpte jag föreställningen på en dubbel-cd. Och jag gråter ofelbart så fort jag sätter på den, av flera olika stycken. Love it!

Anna sa...

Åh den har jag också alltid velat se i verkligheten!

JaanaM. sa...

Den är fin! :)

Västgötskan sa...

Helt ljuvligt!
jag har sett filmen (eller en av dem..?) och jag älskade den också! :-)

Shamrock sa...

Såg den när den gick i Stockholm, men det är evigheter sedan

Susjos sa...

Ja..visst är den bra! Såg den också i Stockholm på Oscars med Mikael Samuelsson som Fantomen! Hann se den två gånger, första gången var 1989, sen såg jag den med min mamma innan hon gick bort oxå...♥

Anni sa...

Såg den också med Mikael Samuelsson i Stockholm och så i London förra året. Musik som fyller varenda por!

Men filmen är också bra, med Gerard Butler (hade ingen ANING om att han kunde sjunga så bra - har du sett hans ruskiga roll i Law Abiding Citizen?). Har lite svårt att tänka mig Jöback i rollen, vet inte vilka recensioner han fått men såg någon engelsk journalist som tyckte att han var värre än usel.