fredag 17 augusti 2012

Fästingar och jobb igen


Det låg en "note" till mej på köksbordet idag när jag vaknade: "Maja har en stor FÄSTING på halsen".
Yngsta sonen hade sett fästingen när han kom hem i natt från premiären på filmen "Snabba Cash 2".
Så det var bara att ta fram pincetten och ta bort den stora fästingen,faktiskt den första i år på henne, vad jag vet? Ja, det roar jag mej med en dag som denna då jag inte kunde sova i natt, och har därför sovit till kl 13 idag. Nu är dagen snart slut,och jag ska jobba i natt....
Gissa om jag längtar till en längre ledighet, den kommer i september, och då jäklar blir det en sista minuten resa igen!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Usch och fy för fästingar :(

Västgötskan sa...

Äckliga djur! :-P

JaanaM. sa...

usch för fästingar, men gud så söt maja är!

kattiiiiss sa...

Fästingar ör vidriga små kryp. Fy fanken!! Vår hund har haft 2 denna sommar. Och det trots fästingbehandling!

Kram och trevlig helg

Mallan sa...

Ja, fästingar har man inte hört mycket om i år.

Klankis sa...

Bläääääääää.

Shamrock sa...

Fästingar och kackerlackor måste vara ganska onödig djur...

Pinglan sa...

Usch, de där djuren är ju för äckliga!!