lördag 16 februari 2013

Deltävling 3

Om Mr Grey och boken "Femtio nyanser av honom" tyckte vi lite olika igår på tjejmiddan/bokcirkeln .Från betygskalan 1-10 så satte de flesta en åtta,medans jag gav den en sexa. Och få böcker har vi väl diskuterat så mycket om! Haha!
De andra tjejerna har redan läst bok 2 och 3, jag har just börjat på bok 2. Vill ju trots allt se hur det går mellan Ana och Mr Grey, och vad är det han har varit med om i sitt liv?
Men idag är det deltävling 3 i Melodifestivalen som gäller! Önskar så att jag var ledig ikväll,men jag ska strax ge mig iväg till jobbet för att i alla fall se och lyssna på låtarna innan jag börjar jobba. Ja, jag har lyssnat på dem på nätet också,och det är en svår deltävling- många bra låtar! Favoriter vad jag förstår ikväll är Eddie och Amanda. Eddie har en bra låt,jag gillar den och tror den går direkt till final! Sen hoppas jag på att Martin och hans låt går vidare! Men han kan också komma till andra chansen?! I såna fall kanske tillsammans med Körberg och schlagerrävarna, de verkar bli mer och mer populära?
Nu måste jag skynda mej!!!

8 kommentarer:

Kicki sa...

Hoppas verkligen bidragen blir bättre ikväll, har inte varit så lätt att välja... Hoppas du får ett bra arbetspass! Kram

Fru Venus sa...

Jag ska slötitta/lyssna ikväll, vill se programmen som kommer efter :-) Har inte läst böckerna, förstått att det är ganska dåligt språk i dem, orkar inte med sådant. Ha en bra natt, kram!

fialia sa...

Har inte läst dom får vänta du e färdig o höra vad du säger.
ha de Fia

Västgötskan sa...

Ja herregud vilken mello-delfinal... Hihi! :-) Tror det var lika bra att du jobbade om jag ska vara ärlig.

Jag är snart klart med andra boken. Den är bättre än första måste jag säga.

Kram M

Hovdamen sa...

Jag älskade böckerna om Grey, 2:an o 3:an är bättre än 1:an tycker jag så fortsätt du.

Mellon har jag helt skippat i år faktiskt.

Stackare som måste jobba.

Villa Frejas bokblogg sa...

De där böckerna lockar mig inte det minsta, det är lustigt det där för ofta blir jag sugen på att läsa en bok som är mycket på tapeten.
Kram.

BP sa...

Å de gamla rävarna gick vidare. Kvällens bästa bidrag, så roligt och skoj gubbarna måste ha haft när de kom på idén. Påminde om de ryska gummorna från ifjol.

PS. Sverige har nog inte råd att anordna ESC två gånger i rad. Å med det jag sett hittills (= 6-7 låtar max) lär vi nog slippa det. DS

Susanne sa...

Jag har inte läst de böcker ännu, men borde väl eftersom "alla" pratar om dem.