lördag 23 februari 2013

Ett år sedan och deltävling 4




Klockan 04.26 den 23 februari förra året kom Estelle Silvia Ewa Mary till världen, 3 280 gram tung och 51 centimeter lång.
Ett par timmar senare höll den nyblivne pappan – prins Daniel – presskonferens från sjukhuset och talade bland annat om för det samlade pressuppbådet att känslorna var "lite all over the place"

Ja, inte glömmer jag natten förra året, när Kronprinsessan födde barn hos oss. Säpo var överallt, liksom fotografer-de måste ha legat gömda i buskarna utanför oss. T.o.m jag kom med i Svensk Damtidning och mittuppslaget i Aftonbladet! En speciell natt på jobbet,helt klart.  Denna natt som jag jobbade var betydligt lugnare,vi kunde t.o.m hjälpa två andra sjukhus i stan,det händer inte ofta. Hoppas helgen fortsätter att flyta på bra på jobbet.
Ska strax iväg till jobbet och hinna se låtarna i kvällens deltävling i Mellot. Hur går det då ikväll? Ingen aning, men jag gillar Sylvia Vrethammar (ja...det gör jag!) Robin ,Army of Lovers och...kanske han Ralf?

9 kommentarer:

JaanaM. sa...

Vilken natt det var för ett år sen! För dig! Jag har ingen aning vem jag ska heja fram ikväll. Får väl se, har inte fått nån favorit i årets mello...

Anna sa...

kul och få vara med när kunligheter kommer till världen :)

Ja ska bli kul och höra Sylvia men tror inte på henne!
Kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Oj vilken natt. Tänk att det redan gått ett år. Hoppas du hann med att se lite av mellon. Kram.

Rantamor sa...

Men tänk att du var med den natten...
lite coolt alltså, det blir något i din historia att berätta för barnbarnen.
Och jag höll på hårdrockaren Ralf ikväll och han gick vidare...
Bra.

Tjingelingen från Rantamor.

Mina dagar sa...

MEN VA KUL! Var det DU som var barnmorska till Viktoria!? Riktigt kul ju!
Fick du nått som tack för hjälpen av Vicka och Daniel? Jamengudvadnyfikenjagärdå ja men det kan man ju lätt bli haha ha haha

Kraaaam

BP sa...

WOW! Så du "hjälpte till" att få lilla Estelle till världen. Å på kuppen blev du en kändis också. Coolt och ett oförglömligt minne såklart.
Å du - din brunch i föregående inlägg är en av mina favon. Finns det nå't enklare och godare än den rätten:-)

Susjos sa...

Nej nej, jag var inte behjälplig vid hennes födelse! Men jobbade den natten , mina dagar :)

Ama de casa sa...

Spännande!!!

Gårdagens tävling måste ändå ha varit tidernas bottennapp... Bara Ralfs låt var något att ha.

Hovdamen sa...

Vilket minne det måste vara att ha varit DÄR när hon föddes. O så bild i tidningen o allt, inte illa. Helt klart ett minne för livet.

Kram