tisdag 22 oktober 2013

"Ett lingonris i ett cocktailglas"

Efter en lugn natt på jobbet så var det ljuvligt att veta att en ledig kväll låg framför mej med ett kärt återseende av en väninna! Vi åt middag på Texas Long Horn i Sollentuna och gick sen och såg filmen "Monica Z" . Har hört blandade reaktioner om denna film, men alla säger gemensamt att Edda Magnason gör en fantastisk rolltolkning av Monica Z, och det gör hon.  Jag tyckte att filmen var suveränt bra! Skratt och tårar, och så fantastiska interiörer med både kläder, möbler, bilar och bussar från 60-talet!
Läs Aftonbladets recension här och SvD recension här ! Ni som gillar Monica Z underbara musik ,gå och se filmen! Jag blev betagen, 5 av 5 stjärnor får den av mig :)


7 kommentarer:

Anna sa...

Åh den filmen vill jag också gå och se. Har bara inte tagit tag i mig själv och gjort det ännu. Får kanske ändra på det nu. :)

Anna sa...

Trevligt med tjejkväll och en passande tjejfilm :)
Måste jag också se!
Kram

BP sa...

Härligt att du slapp jobba och kunde njuta av både mat och filmen:-)

Susanne sa...

Den filmen vill jag oxå se.

Home2tiny sa...

Såg filmen igår med mamsen. Helt klart sevärd o en o annan tår kom det faktiskt. Kramisar Tina

Helga sa...

Jag var också väldigt förtjust i filmen!


Nu sticker vi till Berlin imorgon o hälsar på dottern.

Anonym sa...

Åh tack för tipset!! Den vill jag också se. Känns bara som att riva tapeter och måla om ligger först på att göra listan men sen blir det nog filmtajm ;) Ha en bra helg!!