onsdag 16 oktober 2013

Weekendtripp och jobb på gång

Mycket grejor på gång! Nu till helgen så ska jag och två tjejer ta tåget till Hudiksvall där vi ska hälsa på den fjärde tjejen. Vi är gamla ungdomskamrater från det ljuva -70 talet. Träffades i Hofors och Sandviken i grundskolan/gymnasiet. Det ska bli så himla roligt! Och Hudiksvall, har jag varit där tro? Kanske åkt igenom det någon gång? Däremot vet jag mycket väl att Hudiksvall ligger i Hälsingland, min kära mamma kom ju från Alfta i samma landskap!
Är glad också att yngsta sonen, som inte haft något jobb sen han kom tillbaka från Afrika i maj, nu har jobbat ett par dagar på äldsta sonens jobb, och han har nu efter att tagit truckkort kanske chans på lite jobb snart via Proffice, håll tummarna!!!! Det skulle vara min största lycka om han får jobb! Det stämmer så bra det där med "små barn små bekymmer, stora barn stora bekymmer" tycker i alla fall jag!
Idag gick det riktigt bra att springa, och trots att solen inte sken så var det otroligt vackert ute, och jag fick en flashback från barndomen när det doftade höst av alla löven. Nu stundar lite nattjobb igen. Tjing

8 kommentarer:

JaanaM. sa...

Härligt med helgtripp med barndomsvänner!

Vart sprang du? När du missade solen? Jag tror jag sett solen idag nästan hela dagen. MEN så skönt väder det har varit!

Home2tiny sa...

Håller med dig om små barn små .......Min Stora F pluggar på halvtid men skulle behöva ett jobb, svårt att hitta för honom, så jag förstår att du är glad att din son har fått jobb. Såå kul att träffa gamla väninnor, ni kommer få en riktig toppenhelg. Kramisar Tina

BP sa...

Hudik - ja där har jag inte heller varit. Inte en stad som man åker till om man inte - som du - har en anledning.
Håller verkligen tummarna för din grabb att han får jobb. Skönt med egna pengar.
Å visst var det fint ute idag - åtminstone runt lunch. En underbar höst helt enkelt!

Fröken Blund sa...

springa i löven, det är balsam för den däringa själen må jag säga... och den där helgen i hudik...oj som ni kommer att skratta. från tårna och opp tror jag :)

Anna sa...

Åhhh va kul och kunna ses, ni har säkert en hel del och bubbla om :)
Håller tummarna så sonen får stanna kvar!
Ha en skön dag! kramis

Monica sa...

Kul med en tjejhelg!
Blir roligt att höra sedan... ;)

Hökis sa...

Hudik är vackert.
Njut av tjejhelg :)

Anonym sa...

Härliga höstrundor! :-)