onsdag 2 oktober 2013

18 år sedan

Dagen före min 35-åriga födelsedag för exakt 18 år sedan så dog min mamma,61 år gammal.Idag åkte jag och min syster upp till Falun för att hälsa på en alltmer skruttig pappa. Personalen hade dragit för persiennerna och han såg som vanligt mer död än levande ut, liten som en fågelunge i sin säng. Vi drog upp persiennerna för att få in lite av höstsolen, jag drog igång Kalle Jularbo på Spotify på min Iphone(pappa spelade själv dragspel en gång i tiden), sen började tårtkalaset (han fyllde ju år för ett par dagar sedan)med både whisky,kaffe,bakelse och färska blåbär,hallon å jordgubbar!
Vackra Skogskyrkogården i solljus fick besök av oss
Tände ett ljus vid mammas grav.
Vilken underbart vacker höstdag idag, tog vägen över Avesta och den enorma dalahästen där. Var tvungen att stanna till där och äta middag, blir så trött av att köra tur och retur Falun- Sthlm över dagen. Kommer nog att sova gott i natt.

9 kommentarer:

Anna sa...

Jobbigt med sjuka föräldrar, man står så hjälplös.
Han njöt säkert av musiken och kanske lite tårta också?
Kram

Browneyedgirl sa...

Vad fint att få spendera tid med pappa <3 Kram och ha en bra dag

JaanaM. sa...

En massa kramar till dig! Härligt att kunna njuta lite av höstsolen.

badtant.bloggo.nu sa...

Hej. Så fint av er att förgylla dagen för din pappa. Kan tänka mig att han somnade med ett leende på läpparna i går. Ha nu en fin dag. Hej svejs

Anki sa...

Underbart!! Höstsol, whiskey, dragspel och gräddbakelse! :-D
Man blir ju bara glad i hela kroppen!
Tänk om ni hade kunnat gå runt till alla och "dra upp persiennen"... <3

Kramar!

Helens Universum sa...

Härligt kalas, men samtidigt sorgligt när föräldrar är gamla sjuka! Verkar som en fin dag iallafall!
Kram Helen

BP sa...

Tycker det är otroligt fint gjort av dig och syrran att fira er pappa på ett så fint sätt. Är övertygad om att han njöt!
Å visst var det en underbar dag idag. Ska blogga om det ikväll. Å du din första bild är fenomenal:-)

Shamrock sa...

Kram på dig, det är jobbigt när föräldrarna blir gamla och skröpliga. Men han blev nog glad över kalaset

Anni sa...

En dag med många känslor. Hoppas att pappsen piggades upp lite av whiskeyn och det goa sällskapet.