torsdag 3 oktober 2013

Födelsedag nr 53

Vilken tur att jag väckte sonen innan jag åkte in till stan och berättade att jag tänkte köpa en present till mig själv,ett Mateus fat.(maken börjar jobba redan kl 06,och så tidigt vill inte jag få frukost på sängen när jag är ledig) Sonen fick bråttom upp och kom nedför trappen med ett stort paket med ett ännu ej ifyllt födelsedagskort! Paketet kom från Lilla Magasinet i Täby,och tack vare er kära bloggläsare,så visste jag ju att de säljer Mateusfat! Min man har alltså kollat in min blogg och sett era svar!!! Jag blev riktigt imponerad och jätteglad förstås!
Men jag åkte i alla fall in till stan i det vackra  höstvädret, hittade en väska på Åhléns, och tro det eller ej, men de har Desigual där också, och där hängde klänningen som jag bara måste prova, och den satt som en smäck! Sa till tjejerna som jobbade där:" -fort berätta var kassan är, jag måste köpa denna innan jag ångrar mej! "
Tro det eller ej, men nu har jag ännu en desigual klänning! Häpp! Sen mötte jag upp schlagerväninnan och hennes man som också råkade vara i stan och blev bjuden på öl dagen till ära!
Titta ett sånt fint fat jag har fått! Precis den färg som jag ville ha, och som Anni också gillar :) Vilken alldeles underbar födelsedag jag fått! Till middagen köpte jag en liten flaska Amarone, fyller man år så gör man!

10 kommentarer:

Rantamor sa...

Grattis Grattis.
Och vilken finfin present du fick alldeles vad du hade önskat dig.
Och klänningen var ju ursnygg och kommer att passa dig perfekt.
Vår dotter jobbar som varuhuschef på Åhlens i Umeå, borde nog göra ett besök där snarast ser jag...

Tjingelingen från Rantamor.

Susanne sa...

Massor med grattiskramar.
Sv: Men hoppsan va tokigt det blev, jag började blogga 2010 ej 2000 ;). Fingrarna slant.

Blåklinten sa...

Stort GRATTIS på DIN dag. Hoppas den blev som du önskat.

Anna sa...

Roligt när man får de man önskar!
Kika in även på ellos för där har dom också Desigual och ibland 40-50% rabatt på en valfri märkesvara :)
Kram

Junitjej sa...

Vilket fint fat!! Kanonsnygg klänning! Grattis i efterskott!

Vero sa...

Det låter verkligen som en toppendag. Vill också köpa på mig en desigual klänning, eller fler. En jacka har de som jag önskar mig och flera väskor. Hmm... undrar hur man får tomten till att fixa det till mig i jul?

Amarone är ju aldrig fel. :)

Trevlig helg!

Villa Frejas bokblogg sa...

Stort grattis! Så fina presenter. Jag har faktiskt min allra första Desigual på mig idag och bara älskar den. Kram.

BP sa...

Stort grattis till både födelsedagen och "presenterna"! Maken din är en pärla! Desigual klänningen helt suverän och fatet riktigt läckert. Bra att lilla Magasinet fick storfrämmande från Sollentuna;-)

Helga sa...

Grattis på födelsedagen! Vilken smart man du har ;)

Anni sa...

JAAAAAAA! Snyggaste färgen!