tisdag 8 oktober 2013

Michael Nyqvist och Leif GW Persson

Idag när jag vaknade efter nattjobbet så tog jag en promenad med en ny ljudbok i öronen. Mycket annorlunda Tommy Körbergs bok, men ännu en biografi: "När barnet lagt sig" uppläst av författaren himself : Michael Nyqvist. Jag blir tagen av den här boken också, tårarna rann när han berättar om sin adoptivpappas sista ord innan han dör...men jag somnar i soffan efter middagen ikväll lyssnades på boken (fast det skyller jag nattjobbet och lite sömn på). Konstigt nog är jag ledig i natt, men går på redan i morgon och kör tre nattpass på raken. Nu ska vi se om jag får sova i kväll..annars får jag väl lyssna vidare på Michael Nyqvist!
Ikväll började Veckans Brott igen, underbara Leif GW och Camilla Kvartoft, någon mer som gillar det programmet?

2 kommentarer:

BP sa...

Har aldrig lyssnat på en ljudbok faktiskt, maken gör det jämt.
Har inte sett programmet men har läst alla böcker av Leif G Persson. Han skriver suveränt bra!

fialia sa...

Japp, tittar på det oxå. Jag har alltid en talbok på när jag ska somna, ställer in tiden på ca en timme innan den stänger av sig.
Jaha då gör vi tre nätter på raken båda två. ha bra jobbnätter.
ha de Fia