fredag 28 november 2014

...åh vi jobbar på...

Skönt att jag hann med att fixa lite i köket igår innan jag började jobba. Mellan dessa tre nattpass kommer jag bara att vila! I natt fick vi ringa in en extra barnmorska vid 22-tiden, för mycket patienter och för lite händer som vanligt. BB Sophia verkade inte ha så många patienter, för de kunde hjälpa oss med 5 kvinnor i natt , och någon till kvinna fick åka till en annan klinik. Någon som inte hade ringt oss innan fick vända i dörren och åka någon annanstans...de tecknade nidbilderna är snart verklighet. Jag fick tacksamt hjälp av kollegan som blev inringd, jag hamnade så småningom på operation där en pojke såg "dagens ljus" på op.salen. Sov till halv fem idag..välbehövligt!

3 kommentarer:

BP sa...

Kul att dina forna kollegor på BB Sophia ställer upp. Konstigt att de har så få patienter. Publiciteten i media med en misslyckad förlossning för ett tag sedan kanske gör att man är skeptisk.
Förstår att du sov till halv fem. Å du missade inte mycket därute - kanske "Black Friday"..., nej tror inte det;-)

Susanne sa...

Vore bra ifall våra politiker kunde ta ett par nattpass.

Ama de casa sa...

Jösses... Fy vad jobbigt för alla inblandade. För jäkligt att det ska vara så.

Klart du behövde din sömn!