torsdag 30 juni 2016

Big Sur








Idag var det dags att fortsätta på vår roadtrip, så vi lämnade Carmel och fortsätter vår färd söderut. Såklart stannade vi och åt lunch på den häftiga restaurangen Nepenthe med en underbar utsikt över Stilla Havet, tips från Ruth i Virginia igen, tack tack!





Big Sur var magnifikt! Vilka vyer!




Bixby Creek Bridge byggdes 1932,så häftig! Försöker ta en selfie här :-)



Såg de enorma sjölejonen på vår väg söderut...





Vi hamnade till slut i Morro Bay, där vi just avslutat dagen med lite pubmat och öl. ( jag provade på Clam chowder soup för första gången) medans vi åt fick vi lyssna till livemusik. Otroliga dagar vi har! Längtar dock efter lite värme, för jösses va kallt det är, både i Carmel, trots att solen sken, och här i Morro Bay.

Posted using BlogPress from my iPhone

6 kommentarer:

Ama de casa sa...

Oj... Vilken bautastor bild du fick in där... :-) Ni har det fortsatt underbart, det syns ju klart och tydligt :-)

Ami sa...

Förstår vi har helt fantastiska dagar! Men kan tänka mig att ni längtar efter lite värme :)

BP sa...

Vilka härliga bilder, speciellt den med sjölejonen. Mäktigt! Å Clam Chowder soppa är ju såååååååå god. Älskar den soppan.
Fortsätt och njut!

House and Garden by Bia sa...

Härlig resa antar jag ;)
Hur länge är ni borta ?
Kram på dej !

Susjos sa...

Bia, vi har totalt 3 veckor på oss!!! Njuter för fullt!! ;-)

Ditte sa...

SEr att ni har det kallt men hoppas att alla häftiga upplevelser värmer och clamchowder bör göra det. Sjölejonen här minns jag och jag minns att jag också frös. Var också här i slutet av juni och var glad för fleecetröjan.
Men värmen bör komma längre söderut.