onsdag 29 mars 2017

Utbildning,IW, mathem och armbågsskydd

Nja, kvällens middag Tagliatelle med torsk i tomatsås blir ingen favvo, även fast det var väldigt bra råvaror, inte minst den färska torsken smakade mums, lite lustig blandning med både chili, basilika,persilja och så rivet apelsinskal på det!

Här kommer receptet på de goda italienska köttbullarna...

Idag kom skyddet som jag köpt mot min smärta i armbågen, den ska ge lite avlastning och smärtlindring, tycker redan att den hjälper!
 En lång dag på jobbet med utbildning i amning, och värdebaserad vård, sen snabbt hem och byta om till friskis-stassen för vidare färd mot IW-passet. Är ganska trött nu, men ingen rast ingen ro, i morgon är det dags för terminens sista teamträning....

7 kommentarer:

BP sa...

Torsk och tomatsås gär enligt mig inte ihop. Gillar överhuvudtaget inte fisk med tomatsås. Det blir liksom en enda gegga och jg vill gärna äta med ögonen också.
Då är de italienska köttbullarna betydligt mera i min smak. Tack för receptet:-)
Håller tummarna att armbågsskyddet hjälper mot tennisarmbågen - å du som inte ens spelar tennis;-)

Comsi comsa sa...


Tack för receptet på köttbullarna. Godnatt och sov gott. Är också jättetrött.

Kram ❤

znogge sa...

Torsk med tomatsås tycker jag fungerar bra och även övriga kryddor. Däremot reagerade jag mot apelsin som för mig inte alls passar i den kombinationen. Men smaken är som baken...

Kram och god torsdag!

Emma, Sol som sol? sa...

Min mamma hade p 80-talet också tennisarbåge, hon hade aldrig spelat tennis hon heller. Hon fick någon lustig historia att klämma dit på rätt ställe. Vet inte om det hjälpte.

Har förstått att recepten i de där kassarna kan vara rätt ... intressanta. Med men mycket petig och kräsen man samt en son som kan vara lte petig emellanåt så skulle det där aldrig funka för oss. Tyvärr! Skulle ju hjälpa till i vardagen, om man säger så.

Ama de casa sa...

Vad bra att det redan känns bättre i armbågen! :-)

Kan hålla med om att det var lite väl konstig mix i det där receptet. Men det behöver ju inte betyda att det blir fel! Även om du tyckte det denna gången :-)

Ami sa...

Nej, all mat faller oss inte i smaken!
Skönt att armbågen känns lite bättre!
Kram

Ditte sa...

Har i kväll testat de italienska köttbullarna i tomatsås men den basilikarostade potatisen och det var verkligen gott. Men torsken med tagliatelle avstår jag...
Min dotter har Linas markasse och de är oftast väldigt nöjda och barnen äter med god aptir´t och det är bra men "nya maträtter" för dte är ju lätt att fastna i det gamla vad gäller mat och då särskilt till barn.
Fint att armbågsskyddet hjälper hoppas det ger resultat och att du inte ska ha ont.
Nej, ingen rast och ingen ro. Men den kommer.
Stor kram!