torsdag 21 september 2017

Korkbröllop!

Var ovanligt pigg och faktiskt inte hungrig när jag vaknade i morse efter min "juicefasta" igår, så det ska jag absolut göra om! Redan kl. 11.15 var jag på Friskis för att leda ett förkortat  IW soft pass, det var nämligen "seniordag" på Friskis idag , gratis för alla seniorer över 65 år. Å jösses så många som kom till passet, ingen hade provat IW förut, så det blev en liten utmaning, superkul. Jag blev ännu piggare efter passet!

Var in på Citygross och hittade min lunch: trattkantareller, som jag stekte och hade på en rostad smörgås, mums!!!

Köpte hem rosor till mej och maken, vi firar nämligen korkbröllop idag!

...och Maja fyller 16 år idag,  som hennes djurförsäkringsbolag uppmärksammade.

För 26 år sedan såg det ut så här vid Sollentuna kyrka!

Idag var också dagen för den trevliga inbjudan från grannarna som jag luskade ut bor på samma våningsplan som oss, och när vi båda var lediga denna udda tid kl 15-18, så gick vi dit, och möttes av en hel del grannar , vi blev kanske 12-15 stycken, och varnades redan i dörren att vi skulle bli yngst där ( för ovanlighetens skull!)...för alla grannarna som var där var pensionärer, såklart, eftersom de är lediga så här mitt på dagen. Vi blev bjudna på bubbel, goda pajer , vin och ost och kex och sedan kaffe och choklad, vi som hade tänkt gå ut och äta ikväll, dagen till ära! I alla fall var det trevligt att träffa grannar som vi aldrig sett tidigare. Sen ville vi ju fira dagen lite i alla fall, så vi slank ner på Winery Hotel och drack ett glas champagne, men vi blev inte så långvariga, maken ska upp tidigt och jobba i morgon. En mycket trevlig dag är till ända.

9 kommentarer:

BP sa...

Så ni har varit gifta i 26 år!!! Stort GRATTIS till dig och din man:-) NU är det bara att satsa på 26 år till då, vilket ni borde klara av tycker jag;-)

Kul att ni firade dubbelt om man säger så. Vet förresten hur det känns att vara yngst (eller i vårt fall näst yngst) i en trappuppgång med bara panschisar som grannar. Men lugnt är det i alla fall;-)

Å imorgon är det allvar igen när din man ska upp tidigt och åka till jobbet. Du verkar vara ledig ytterligare en dag. NJUT av den:-)

Anonym sa...

Folk i pension är inte gamla nu för tiden.
Kul att ni beslöt er för att gå till partyt;
låter som en trevlig affär. Kanske lite´ annorlunda
bröllopsdagsfirande, men ni fick you både rosor och
champagne. :)

Ruth i Virginia

FREEDOMtravel sa...

Grattis! Låter som att ni haft väldigt trevligt! Juicefasta däremot ... njä, inget för mig ;)

znogge sa...

Grattis till både er och Maja! Bra jobbat minsann :D

Trevlig fredag!

The Winery Hotel sa...

Grattis till Korkbröllopet - känns ju lämpligt att det blev ett besök till oss bara av denna anledningen :-). Välkomna tillbaka. /The Winery Hotel

Ama de casa sa...

Stort GRATTIS till er - vilka fina bröllopsbilder! Lite korkat namn på själva dagen kan jag tycka ändå ;-)
Grattis till Maja också! En grand old lady som platsar finfint i den trappuppgången :-)

Trevligt att fira med bubbel, och trevligt ställe också som dessutom gratulerar er här :-)

Villa Frejas bokblogg sa...

Så trevligt det låter. Och grattis på bröllopsdagen. Kram

Ami sa...

Stort grattis till er!
Och grattis till Maja också såklart :)
Vilken trevlig kväll ni fick med era nya grannar!
Kram

Ditte sa...

Skickar ett stort grattis till er. Och det blev ju en bra firardag! Varierad och aktiv på olika sätt. Kul initiativ från grannarna!
Fotona på er är så fina, men en kan ju undra var tiden tagit vägen. Men ingen idé. Den försvinner i alla fall.
Mysigt med ett glas champagne på Winery Hotel på tu man hand också.
Kram och trevlig fredag.