söndag 17 september 2017

Skyltsöndag

BP förvaltar roliga skyltsöndagen, och idag är det dags igen! 

Lite skyltar från jobbet...

Storken ser lite sliten ut...

Nya CTG apparater har kommit på jobbet, som är sladdlösa, så kvinnorna kan gå ute i korridoren eller stå i duschen, och vi kan  ändå om det behövs lyssna på fosterljuden. Men med den här bilden illustrerar jag också att fler och fler av mina kollegor säger upp sig, nu en barnmorska till och en undersköterska....inte roligt alls....

Bild från nätet....

Måste ju få lägga ut några höstbilder från stugan! 

En skön höstdag på landet, och vi njöt av ett skapligt fint väder..och jag njöt extra över att få rå om äldsta sonen och hans flickvän hela helgen! 

De sov i lillstugan,där det fortfarande blommade.

Inte så mycket blommor kvar vid "stor"stugan

Tog en promenad i omgivningarna och hamnade vid Paddträsket, så stilla och vackert det var. Nu är vi hemma igen hos en förkyld yngsta son, men en piggare Maja, hon var lite hängig i fredags och fick stanna hemma med sonen, men nu äter hon och är pigg igen! 

8 kommentarer:

Ditte sa...

Jättefina skyltbilder från Roslagen! Njutbara! Skönt med en helg där.

Vad gäller nya CTG apparater så är det ju bra, men det hjälper ju inte mot all överbelastning ni har. Förstår att storken är trött. UNdrar när någon ska ta er arbetssituation på allvar.

Hörde på tv en kvinna som valde att föda i Lycksele och det hade varit toppen. Ingen platsbrist där inte. Kanske är det så det kommer att bli.

Kram!

BP sa...

Fastnar på många bilder och syltar här...

Den första tänkte jag på senast i fredags då vi tog en öl på Östra Station. "Klädkoden" i september varierar verkligen. Å mannen min envisades med sandaler och ingen regnjack, vilket han djupt ångrade när vi väl kom hem till Täby;-)

Älskar den trötta storken och är ledsen att du förlorar ytterligare personal på din BB.

Bilderna från ditt fantastiska landställe skyltar helt klart med välbefinnande och njutning! WOW säger jag bara, å den här helgen var ju inte så tokig heller om jag ska vara ärlig;-)

Tusen tack för en väldigt varierad skyltning. Gillade den skarpt:-)

Hanna sa...

Roliga skyltar! Men trist det där med barnmorskor som säger upp sig.

Ama de casa sa...

Vilka underbara bilder från landet! Otroligt vackert där :-)

Mindre underbart med alla som säger upp sig... Inte underligt att till och med storken kroknar...

Haha! Älskar skylten som säger att man ska plocka upp hunden. Synd om killen som hade en sån stor hund ;-)

Ha en bra start på veckan!

Ami sa...

Så fint ni har det ute i stugan! En verklig idyll!
Kram

Znogge sa...

Tråkigt när personalen slutar för det är ju inte helt lätt att få personal till vården. Smidigt med ny medicinteknisk utrustning som underlättar för såväl den blivande mamman som för personalen.

Trevlig måndagskväll!

Anni sa...

Första skylten stämmer så bra - speciellt när man kollar på de turister som kom in i butiken sist jag jobbade. Jag var barfota i sandaler och de kom i täckjacka och halsduk ... Idag kommer jag klä mig lite varmare ;-)

Härliga bilder från ert landställe, vilken oas ni har där!

Anonym sa...

"PADDTRÄSKET" !!!
Vilket hemskt namn en så otroligt vacker sjö!
Undrar vem som kom opp med den namnet?

Läste lite i Dagens Nyheter om att det ska ges mycket
pengar till BBn i landet, men det spelar nog inte så
stor roll, om arbetsförhållandena inte är förmånliga
och anställdsvänliga. - Jag läser om dina pass och
blir överväldigad av allt du och dina kollegor gör.

Så många bebisar i September. Kan det bero på
decembers mörker och kyla? :)

Ruth i Virginia