onsdag 11 oktober 2017

En natt i Täby

Verkligen en annorlunda natt på Allégården än vad jag är van vid! Kroppen var inte alls lika slutkörd i morse som den brukar vara när man jobbat på förlossningen!  Trevlig personal , en av de boende som jag aldrig sett tidigare tyckte det var trevligt att ses igen, delar av Allégården är alltså demensboende.  Tyvärr körde jag ju in mot stan från Täby i morse på E18, så jag hamnade i morgonens rusningstrafik med köer, men var ändå hemma på en kvart. Inte var jag trött heller, så det blev frukost i godan ro innan jag kom i säng.  Solen sken in så fint i morse också, så man ville inte gå och lägga sig!

Lite segt ändå att komma igång när man vaknar på eftermiddagen, men på med smink och så var det dags för IW-passet ikväll. I morgon är det teamträning igen på jobbet innan kvällens konsert på Friends Arena!


6 kommentarer:

BP sa...

Så du gillar Allégården med andra ord. Kanske man borde boka upp en lägenhet där;-)

Varför gör du nattpass där egentligen alltså. Tänker du byta jobb??? Ja, inte mig emot om jag hamnar där i slutändan och du tar hand om mig;-)

Är förvånad att det tog dig bara en kvart att köra hem på E18, för på morgnar är det ju kö både på E:18 och på Bergshamraleden. Bra gjot där :-)

znogge sa...

Jag undrar också lite över nattpasset men det var kanske bara ett tillfälligt inhopp!

Kram och trevlig torsdag!

Ama de casa sa...

Låter ju som ett mycket lugnare jobb det där. Ska du jobba på båda ställena, eller har du tänkt dig antingen eller på sikt?

Du har verkligen många järn i elden hela tiden - jösses vilken energi!

Ditte sa...

Så skönt att ditt nattpass kändes bra. Och vilken trygghet för de äldre och deras anhöriga att veta att det finns sjuksköterskor att tillgå dygnet runt. Med dig på plats skulle jag vaar extra trygg. Kan förstå att detta inte är lika intensivt som på BB. Och du behöver ju heller inte leta platser...

Trevligt med Friends och Stones. Ser fram emot rapport.
kram!

Villa Frejas bokblogg sa...

Skönt att kunna avsluta nattpasset med en god frukost. Kram

Anni sa...

Hoppas att du får en riktigt mäktig upplevelse ikväll! Jag såg att det fanns biljetter kvar, men de var lite väl dyra för min smak. Hade varit kul annars, jag är ju matad med Stones sedan barndomen eftersom brorsan är ett stort fan. Han borde vara på plats ikväll om han mår bra nog. Hoppas verkligen det.