fredag 20 oktober 2017

Lunchdate

Idag var det dags för den traditionella födelsedagslunchen , denna gång för mej, med min barndomskamrat. Vi ses två gånger per år och firar varandras födelsedagar med att bjuda varandra på lunch, hon fyller i maj och så jag i oktober....och jag härmar verkligen Ama detta år och firar hela oktober känns det som!

Vi hamnade på det spanska tapas stället Caliente på MoS, men några tapas stod inte på lunchmenyn, så jag bestämde mig för en räksallad med handskalade räkor, och den var verkligen god! 

Vi gick sen vidare till en vinbar och firade lite till...


Härlig ingång till MoS toaletter, på var sida alltså av denna berså av levande gröna växter! Läckert va?
Vi gick sedan vidare hem till mej,så min kompis fick se vår nya lägenhet. En skön ledig fredagkväll hemma, precis vad jag behövde!

Köpte med mig en fredagsbukett med rosor som piggar upp lite.


5 kommentarer:

BP sa...

Trots att du verkligen inte är en ama de casa så vet du hur man firar en hel födelsedagsmånad. Bra gjort!!!

Maten tål jag tyvärr inte - räkor du vet, men sååå fint ingången till toaletterna är där! Unibail Rodamco vet precis hur man ska kunderna/gästerna att trivs. De förvaltar ju också Täby Centrum, men levande växter har de då inte här, men väl lounger nära de fina toaletterna.

Bra med en klapp på axeln - rosa och orange (yessss) rosor. Ett bra köp där!!!

Ama de casa sa...

Helt rätt! Man ska fira hela månaden, för det är man värd! :-) Härlig tradition där :-)

Den där tapas-salladen såg stor ut ;-) Men så gott med svenska räkor! Dom är oslagbara, även om räkorna är goda här också.

Vackra rosor i härliga färger också :-)

Ha en fortsatt fin födelsedagsmånad!

Ami sa...

Så trevligt att ni träffas och firar varandra :)

Geddfish ♥ sa...

Ser att du har en fin födelsedagsmånad!
Gott firande, där! Mums.
Ha det fortsatt gott och njut av fredagsbuketten, den var oerhört vacker.
Kram 💜

Ditte sa...

Calliente har jag besökt på Söder, men här finnsdet i alla fall tapas. Man tycker liksom det ska höra till grundutbudet på en "tapasretaurang". Men å andra sidan är räkor också väldigt gott. TYcker att det är bra att du följer Ama här och firar hela månaden.

Ni verkar ha haft en fin dag och kväll och sådant piggar upp.
Kram och jag önskar dig en trevlig lördagkväll. Och visst firra du väl lite idag också...