måndag 23 oktober 2017

Vår tid är nu

Ikväll var det dags för ännu ett avsnitt av svts stora dramaserie "Vår tid är nu", har ni sett den? Jag gillar den mycket! 

Handling: Familjen Löwander – syskonen Gustaf, Peter och Nina samt mamma Helga – driver en av Stockholms populäraste restauranger när andra världskriget tar slut. Äldste sonen Gustaf har tagit krogen genom de tuffa krigsåren och vill driva verksamheten som den alltid sett ut, medan systern Nina förälskar sig i kökspojken Calle och välkomnar den nya tidsandan. Mellansonen Peter återvänder till huvudstaden och inser snart att familjeföretaget har problem. Samtidigt har mamma Helga genom kökschefen Stickan fortfarande örnkoll på verksamheten.


Ledig måndag, gissa om jag sovit gott i natt efter de alltför få sovtimmarna jag fick igår! Idag såg jag ikapp "Vår tid är nu" som jag missade förra måndagen då jag jobbade. 
Ikväll var det dags för jympa, och inte var det vilket vanligt jympapass som helst, nej det var dags för ledaruppföljning. Så ikväll blev jag filmad hela passet...alltid jobbigt,men jag har vant mig nu. Senare ska jag få passet på usb-sticka och titta på själv,innan jag sen tillsammans med en uppföljare ska samtala om mitt pass...

8 kommentarer:

BP sa...

Snacka om sammanträffande!!! Har inte kollat "Vår tid är nu", men i väntan på serien "Dr. Foster" såg jag cirka 10 minuter av den. Å nu när du lägger upp en resumé så lär jag nu kolla om en vecka igen. Det lilla jag såg tyckte jag faktiskt om. Å det var lätt att "komma ikapp" faktiskt.
F&S filmstjärna på en blogg nära mig alltså eller;-) Hoppas på det iaf:-)

Geddfish ♥ sa...

Allting sker en måndagkväll, då jag har körövning, det har jag lagt märke till.
Tänker på TVserier.
Du är ju superduktig och effektiv. Kul att se dig lyckas!
Nattakram!

znogge sa...

Jag har inte sett den men kommer att se den i efterhand. Har hört så mycket gott om den att att jag inte vill missa den.

Kram

Ama de casa sa...

Tack för påminnelsen. Jag såg första avsnittet som jag gillade, men har sen glömt bort den. Får se när tiden att titta ifatt kommer :-)

Ser fram emot att se från filmen här i bloggen :-)

Ha en braig dag!

Ditte sa...

Jag har ett par avsnitt att "se i kapp". SErier är annars inget för mig eftersom det blir för mycket att ta igen när jag missat avsnitt. Men "Vår tid är nu" vill jag se.

Förstår din känsla när du blir filmad. Men också utvecklande. Hade det så på jobbet ibland att jag vlev filmad under en dag i skolan. Ja, inte hela tiden, men från alla lektioner jag hade. Och sedan genomgång och utvärdering. Inressant, spännande, utvecklande och lite läskigt.

Skönt att du nu sovit i kapp. Fullt behövligt .
Önskar dig en fin tisdag.
Kram!

Ami sa...

Nej den serien har jag inte sett!
Men så skönt att du har fått sova ut ordentligt!
Ha en fin dag!

Frida G Svensson sa...

jag är så nyfiken på denna serie. FÅr spana in den!

Villa Frejas bokblogg sa...

Nej, men den låter bra. Jag tittar sällan på teve. Ännu mer sällan nu med en bebis som brukar vilja skrika om kvällarna.