torsdag 30 augusti 2018

30 Augusti

Tack för alla hurra-rop inför mitt IW-pass igår, det hjälpte säkert till, för passet kändes bättre än måndagens jympapass i alla fall, med lite korrigeringar så blir det ett bra pass tror jag. I natt har jag jobbat, satt i telefonrådgivningen och här syns lite av mina kladdanteckningar. Vi hade en bra natt och kunde ta emot alla som ville komma in.

Nån har kommit in i vårt omklädningsrum som inte ska vara där!!! Nu står det ett par råttfällor utplacerade...

Kanske jag ska ta dit Maja? Fast det är inga små möss som ska fångas, utan stora råttor!
Maja har fått en fix idé , varje morgon vill hon komma in i duschen,står och krafsar på duschdörren, där vill hon sen dricka fräscht vatten. Ja dessa katter ;-)

Idag fyller bästa Y år, för 3 år sen var vi på¨Korfu och firade henne, vi vågade oss upp i det blå också!

Här är vi alla samlade... en sån härlig resa vi hade!
Nu stundar ännu en natt på jobbet...

6 kommentarer:

znogge sa...

Det var inget uppskattat besök alls :-( Vi har haft liknande men de hälsade på i matsalen vilket var allt annat än bra. Hoppas fällan får avsedd effekt!

Kram

BP sa...

Dina krumelurer känner jag igen. Ja alltså inte i det sammanhanget, men väl när jag kladdar ned mina bilders innehåll när jag bloggar.

Möss eller ännu värre råttor i ert omklädningsrum???????????????!!!!!!!!!!!! Vi pratar väl sjukhus här eller. Hemskt! Verkligen dags att ni flyttar. Fy f*******n, säger jag bara. I ett sjukhus!!!!! Skicka bilden till Aftonbladet OCH ta Maja med till jobbet - om hon är intresserad alltså!

Åsså härliga somriga semesterbilder på det:-) stort GRATTIS till Y på födelsedagen!

Önskar dig en lugn natt.

PS. Du missade bästa surströmmingen ever. Ska blogga om det imorgon. DS.

Ama de casa sa...

Men FYYYY tusan! Råttor i omklädningsrummet på ett sjukhus... Det hade vi inte ens på Skansen, fast vi hade råttor lite här och där i övrigt. Men det var mer väntat om man så säger. Hoppas dom får tag i dom rackarna så dom kan vräkas!

Härliga minnen från Korfu! Grattis till Y såhär lite i efterskott - men det är ju i alla fall rätt månad fortfarande en dag :-D

Ami sa...

Men usch då! Råttor är verkligen inte trevliga :(
Hoppas ni snabbt blir av med dem!
Grattis till Y :)
Kram och trevlig fredag!

Geddfish ♥ sa...

Kladdblock. Det har jag alltid framme. Skriver alltid stödord vid samtal. Ja, jag jobbar ju ff faktiskt.
Råttor, blä! Oacceptabelt!
Ha en fin och snygg fredag/helg! Kram 💝

Ditte sa...

Kul att iw-passet börjat sätta sig. Och med din entusiasm blir det jättebra.
Vad gäller råttor i omklädningsrummen känns det inte direkt sterilt. Men kanske är det på F&S de finns. Är det på arbetsplatsen så borde det ju saneras mer än med fällor. Vad gäller Maja så tror jag hon får avstå råttorna och hålla sig till vatten. Känns bäst.
Er Korfuresa ser skön ut. Kan tänka mig att ni hade fina och roliga dagar där. Bilderna talar!
Kram och jag önskar dig en lugn natt.