torsdag 2 augusti 2018

Schlagerpride!

Så var det dags för årets schlagerpride att gå av stapeln, min schlagerkompis hade som vanligt dragit ihop ett gäng barnmorskor och några andra som hängde på för kvällens event.

Barnmorskegänget på plats på Östermalms IP.

Fick inte bra bilder på alla artister,  men här syns årets artist från Finland som sjöng låten "Monsters"

Här har vi fjolårets svenska artist Robin Bengtsson...

Ungerns fantastiska bidrag från 2011 med Kati Wolf.

Duktiga Wiktoria Johansson som varit med två gånger nu i Melodifestivalen.

...och här en "gammal" schlagerräv Jessica Andersson

Konferencierer var Pernilla Wahlgren och Sofia Wistam.

Höjdpunkten ikväll var Cyperns bidrag som kom tvåa i år i Portugal : Eleni Foureira ,med låten Fuego.

Flera artister var med under den tidigare kvällen bl.a Magnus Carlsson, Nanne Grönvall m. fl. Kvällen avslutades med Pernillas låt "Picadilly Cirkus", en härlig avslutning på en riktig schlagerkväll! Nu är klockan snart 02, och jag vill inte alls gå och lägga mej!  Men behöver nog lite sömn inför jobbhelgen som jag har framför mej!

6 kommentarer:

Ama de casa sa...

WOW! Vilken härlig tillställning! Perfekt så här mitt i abstinensen i torkan mellan Schlagerperioderna :-)

Men jag undrar jag om Pernilla inte börjar vara liiite trött på Piccadilly? ;-) Själv tröttnar jag aldrig på den :-D

Hoppas du får en lugn jobbarhelg - och framför allt betydligt svalare än vad det har varit på sistone.

Steve sa...

Det verkar vara en trevlig tillställning. En bra uppvärmning inför jobbhelgen som jag hoppas blir dräglig.

Ami sa...

Vilken härlig kväll ni hade :)
Hoppas jobbhelgen blir lugn!
Kram

Ditte sa...

Vad roligt! Och full fart och härlig stämning. Min ena dotter med vänner var också på plats! Vet att det även var schlager på G i Kulturhuset med många artister,
Och tur med vädret var det ju också.
Kram och trevlig fredag.

BP sa...

Vilka fantastiska bilder du fick till där på Östermalms IP - WOW!
Härligt att se ert gäng och din ESC-kompis tillsammans igen. Dessutom är jag väldigt impad över att man lyckats få så många namnkunniga artister till eventet. Bra gjort där!

PS. Hoppas att väderprognosen är fel för imorgon. En Pride Parade i regn efter nästan tre månader med bara sol vore ju sämsta tajmingen. DS.

Mias Mix sa...

Vilken härlig kväll! Helt perfekt för en schlagerälskare:)