lördag 4 augusti 2018

Hängmatteblues

Nej , nån hängmatta går det inte att ligga i på jobbet! Fullt ös i telefonen, vid 03.30 tiden tog jag mej nånting att äta för första gången. Fullt i stan som vanligt. Men som vanligt klarade vi biffen även denna natt. Svårt att sova pga öppet fönster som släpper in ljus, visst kan jag ha ögonbindel, har provat det, men jag tar visst av mig den i sömnen!
Kvavt och varmt nu, men kors i taket, åskan hörs och det regnar!!
Snart dags för natt nr 2 av 3...
Bilden är tagen på Zakynthos året var 2012.

8 kommentarer:

http://kraka.moah.se sa...

Jag sov riktigt bra. Har en ögonmask, men använder den sällan. Sover så bra ändå.
På min avdelning har vi kallt. Tror inte vi är på samma sjukhus, annars kunde du kommit på besök och svalkat av dig. Men jjag gissar att du jobbar på NKS.
Ha en bra jobbnatt!

Ama de casa sa...

Oj... Hoppas denna natt blir både lugnare och svalare!

Vilken underbar bild :-)

Ditte sa...

Förstår att det kan vara skönt att tänka på hängmatta och semester i dessa dina bråda dagar. Och dessutom är det ju varmt. Ni är ju fantastiska som får det att fungera både i värmen och att det är fullt.
Och visst har dte varit kvavt idag. Var in till "Prideparaden" och var där i tre timmar och var helt slut när jag kom hem. Flämtar fortfarande- Lite åska har mullrat och lite regn. Men fortfarande kvavt.
Önskar dig en lugn jobbnatt.
Kram!

Steve sa...

Zakynthos besökte jag när jag semestrade på Lefkas en gång på 80-talet. Grekiska öar kan jag aldrig få nog av. Hoppas på en bra natt 2 och 3.

BP sa...

Grattis att ni klarade även den gångna natten! Bra jobbat!
Du kan ju alltid framkalla bilden med hängmattan på näthinnan även den kommande natten. Då blir det lättare.
Samma väder i Täby som i Solna. Har ju ingenting mot värme, men luftfuktigheten stör mig rejält.

znogge sa...

Hoppas den kommande natten blir lugnare för er alla. Men jag tvivlar på att det finns några garantier ;-)

Kram

Mias Mix sa...

Bra kämpat av er! Ser framför mig hur ni barnmorskor ligger i hängmattor i korridoren på sjukhuset medan kvinnorna med värkar traskar fram och tillbaka 😂
Äntligen lite svalare här. Bara 21 grader inne i morse. Jag sover med öronproppar och ögonbindel varje natt. Annars kan jag inte sova. Håller tummarna att att ni får lite lugna nätter framöver.

dianasdrömmar sa...

Inatt var det riktigt skönt kram