lördag 18 augusti 2018

Diggiloo

Nu när vi bor så nära Ulriksdals slott och är ledig just denna helg när Diggiloo kommer dit, så måste man ju gå på det! Maken var inte så svårövertalad, han gillar Mariette som är med i årets upplaga. Maken letade förtvivlat efter brassestolar igår, men de var slut överallt, som tur var kunde vi låna två stolar av Y och T, tack för lånet, de var perfekta ikväll!

Vi tog oss dit med en hel del packning på cykeln!

Vi köpte de billigaste biljetterna som innebär att man kunde ta med sig pick-nick och egen stol, inte dumt allas.

Lite picadeli sallad från Hemköp och rödvin passade bra denna kväll.

Tur med  vädret hade vi också, bara lite regnstänk kom det under kvällen...

T.o.m solen sken ett tag...

Ola Salo, Mariette, David Lindgren, Mendez, Tommy Nilsson, Charlotte Perrelli...och några fler förgyllde kvällen.

När det blev lite svalare på kvällen tog jag fram GES.filten!


Mariette på scenen! Det blev en härlig kväll, och finalen var en fantastisk hitkavalkad då man inte kunde låta bli att dansa!
Sen tog vi oss hem i mörkret, en trevlig lördag är tillända!

8 kommentarer:

BP sa...

Hahaha! Det var nästan kinesiska för mig. Men Diggiloo har jag hört talas om - tror jag;-) Å Ulriksdals Slott har jag till och med kollat inuti, tror det eller ej;-)

Bra att ni kunde låna brassestolar av Y och T. De verkar vara lika slutsålda som fläktar och A/C. Undrar varför;-)

Härligt att din man och du verkar vara synkade med ledigheten igen! Bingo där alltså.

Å det där med färdiglagade sallader känner jag igen väl den här sommaren, fast vi laddade upp hos den loka ICA;-)

Steve sa...

Diggiloo har jag hört talas om, men inte mer. Nu vet jag bättre. Ett alldeles förträffligt sätt att fördriva en lördagkväll i augusti.

Ama de casa sa...

Åh vad kul! Och ni fick ju dom bästa platserna ju (with a little help from your friends ;-) ).
Skulle gärna ha suttit där och njutit med en picknick inom räckhåll. Och nonstop-efterrätt också om jag inte ser fel :-D

dianasdrömmar sa...

Mysig kväll kram

Ami sa...

Så trevligt!
Och de där platserna är ju de bästa när man har med sig sin egen picknick :)
Kram

znogge sa...

Men vilken bra och trevlig kväll! Perfekt med egna stolar och picknick :D

Ha en bra söndag!

Ditte sa...

Vilken trevlig eftermiddag och kväll! Och jättebra att ta med egna stolar och picknick. Kan tänka mig att det var fart och fläkt hela kvällen. Kul när det händer lite....
Kram och trelvig söndag

http://kraka.moah.se sa...

Trevligt att gå ut på sommaren på ställen där man kan ha picnic. Förra året var jag på Parkteatern flera gånger, men i år blev det inte av på grund av besvärligheterna med T-banerenoveringen.