fredag 12 juli 2024

Fem en fredag


 Elisamatildas fem en fredag har idag temat " I denna ljuva sommartid"

1. Hur mycket badar du på sommaren?

Inte mycket, på landet blir det lite bad om det är varmt i vattnet.

2. Hur mycket solar du på sommaren?

Troligen för mycket, älskar att ligga i solen, men har blivit bättre på att använda solskydd, och visst söker jag skuggan också om det är väldigt varmt ute.

3. Vilken sommaraktivitet gör dig mest glad?

Semester! Då får det gärna vara lagom varma ,soliga dagar...med nära och kära, gärna på landet.

4. Hur smakar din sommar?

Jordgubbar, smultron, blåbär...

5. Vad vill du göra mer av under sommaren? 

Har fått njuta i stugan på landet och spenderat tid med familjen, vill gärna njuta av sommarstockholm också, får kanske göra det på mina lediga dagar mellan nattpassen nu när jag snart börjar jobba igen!

Men än har jag semester, ikväll blir det en tripp på böljan den blå med goda vänner!

10 kommentarer:

Guldkryckan sa...

Skönt att komma ut lite på sjön tycker jag med även om det inte blir så ofta, desto skönare när man väl kommer ut.
Jordgubbar blir det ju ofta här, frugan älskar det mer än något annat...mums. :)

Ha en skön fredag nu.


Hanneles bokparadis sa...

och jag älskar att sitta i skuggan 🙂

Paula sa...

Det kan bli riktigt illa om man inte aktar huden i solen, men det vet ju du redan så använd hög solskyddsfaktor! För mig handlar det om att jag mår dåligt då det är varmt, enda varma stället jag gillar är bastun för då vet jag att jag kan kyla av mig snabbt.
Såg att man sålde hemplockade blåbär utanför Willys här vilket betyder att de är mogna. Jag har nog plockat mina sista bär, att sitta och kröka rygg i skogen får yngre göra! Ingen ångest inför jobbstart hoppas jag. Halva sommaren kvar och du som gillar att ligga i solen kan ju ta tupplurer på dagarna, förutsatt att vi får se solen förstås Kram

Janerik Sundh sa...

Det där med semester, det var härligt förr, idag är det ännu härligare med semester precis när jag vill.
Ha det så skönt på båttrippen!

BP sa...

Vilken himla rolig rubrikbild - love it:-)
Kan bara konstatera att du och jag verkar vara de enda som faktiskt ÄLSKAR solen. Inte helt otippat;-)
Och fördelen med att vara nattarbetande är ju faktiskt att man har "långledigt" då och då, vilket ju är perfekt under sommaren.
Önskar dig en trevlig kväll på Östersjön:-)

Ditte sa...

Roligt att läsa dina svar. Funderade för egen del. Badar gör jag nästan bara om det är +22 eller helst mer i vattnet. Solar gör jag inte alls efter 4 maligna och opererade melanom. Men kan njuta i skuggan en stund.
Sommaraktivitet? Skärgård, gärna båtliv och att spendera några dagar med "de mina". Är också gärna i Stockholm där det finns så mycket. En härlig takbar en skön kväll är fint.
Smakerna delar jag absolut. Och gärna lite bubbel till.
Och just olika båtturer tycker jag också om. Önskar er en fin kväll.
Kram

femfemman sa...

Badläge idag. Var ett tag sedan senast. Solade mycket mer förr. Brun vill man va, men det blir man snabbt med gammal hud.Njut av resterande ledighet. Kram

Kina sa...

Det är härligt med sol, om man får sitta i skuggan! Ha det gott!

Mrs Calloway sa...

utomhusaktiviteter och att träffa barn och barnbarn är viktigt för många.somliga sitter i skuggan och läser medan en och annan solar aktivt. det viktiga är att
en kopplar av och gör sådant en har lust med

Hannas krypin sa...

Jag är verkligen urdålig på att använda solskydd. Jag har inte gjort det sedan jag var barn och mina barn har aldrig använt solskydd. Trots det så har de aldrig bränt sig.