måndag 15 juli 2024

Glad måndag på Grand Hotell Saltsjöbaden

Vi kramar ut det sista av semestern och passade på att boka ett rum på Grand Hotell i Saltsjöbaden då det hade ett erbjudande om 30 % rabatt.
 
Tog en promenad i omgivningarna...

Så fint här ute , och så många båtar!

Hittade en uteservering vid båthamnen där vi inte varit förut.
På hotellet renoveras det för fullt, syns inte här.

Vi hade bokat bord på deras sommarpaviljong, åt en god burrata till förrätt...
Och kanske den godaste pizza jag har ätit : Pizza bianco med löjrom, syrad rödlök och örter.
Minns att jag ätit den när vi var här vid ett tidigare tillfälle, och som sagt, jag  blev inte besviken den här gången heller!
Nu ser jag fram emot en god natts sömn och en härlig hotellfrukost i morgon bitti!
Verkligen en glad måndag, Caritas tema.


4 kommentarer:

Anna i Portugal sa...

Wow vilken fantastisk byggnad! Så mäktig! Pizza blanco med svenska smaker, låter ljuvligt.

Ditte sa...

Perfekt att krama ur det sista av semestern och spendera ett dygn här ute i Saltis. Hotellet har ju gamla anor och ligger ju så fint. Och att det också gavs bra rabatt på vistelsen är ju en klar fördel.
Pizzan såg verkligen god ut och i den miljön så kan ju inget bli fel. Eller?
Kram!

Guldkryckan sa...

Viktigt att få ut så mycket man kan ur en semester tycker jag, bra jobbat således.
Lät och ser ut som en riktigt god pizza...mums.

Ha det bäst nu.

LillaSyster sa...

Wow! Både boende, miljö och maten ser toppen ut! Mmmm=)