torsdag 18 juli 2024

Tråktorsdag

Gårdagens hissbild efter joggingturen och tömning av brevlådan; ett brev från "min" SOS-barnby i Kina.
På jobbet kunde jag hämta min jobbtelefon hos bemanningen, där jag lämnade in den när jag gick på semester då den speciella appen som jag har för att höra larmen inte fungerade, en trevlig lapp satt på den ;-)

Natten blev allt annat än trevlig, minimibemanning på en full avdelning, mycket att göra. Runt 02.30 fick jag äntligen något att dricka. Cyklade hem i duggregnet och somnade som en stock när jag efter en frukost hoppade ner i sängen. Nu är det snart dags för natt nr 2, ute är det rejält mulet. En tråktorsdag helt enkelt, KajsaLisas tema.
 

6 kommentarer:

BP sa...

Nu vet jag när det regnade och att du råkade ut för regnet imorse när du cyklade hem. Jag är ju inte vaken vid dina tider, så jag hörde/märkte ingenting.

Din selfie är MVG och ditt lila pannband helt i min smak:-)

Så kul med en personlig, handskriven lapp tillsammans med en fungerande mobil. Inget fel på dina arbetskamrater;-)

Ingen mjukstart för din del alltså. Åt andra sidan slipper du "inkörningsperioden";-)

Önskar dig i alla fall en mindre hektisk natt #2.

znogge sa...

Det var verkligen en rivstart fick man väl säga. Hoppas att det inte ska fortsätta så utan att bemanningen är bättre framöver. Det finns ju en gräns för vad man hinner och orka...

Kram och god kväll!

Hanneles bokparadis sa...

låter som ett tufft pass på jobbet

Äventyret framtiden sa...

Tråkig ser inte du ut i alla fall. Snygging...
Tråkigt med natten däremot...hoppas den här natten blir bättre! Håller tummarna för det!

Kram

Ditte sa...

Trist med minimibemanning när det är så mycket att göra. Förstår att su somnade som en stock.
För egen del var jag till "vår frissa" och det tog sin tid både dit och hem. Å andra sidan blevn jag som vanligt supernöjd med klippningen och fick kommunalt vidgat vyerna. Är tacksam över SL:s reseplanerare som ger väldigt bra förslag på resväg.
Så min torsdag blev inte direkt tråkig utan lite nya upplevelser.
laddar idag inför vår kryssning i morgon med Birka till Gotland. Vi kliver av där söndag morgon och ska bo hos Helenfamiljen vid havet på södra Gotland några dagar. Och sen blir det en kryssning hem igen från Visby till Stockholm. (Skönt att slippa trängseln på Gotlandsfärjan och dessutom få en trevlig sjöresa)
Hoppas nästa nattpass blir bättre.
Kram

Guldkryckan sa...

Fint när de får ordning på grejerna när man så väl behöver det, härligt.
Förstår att du var trött efter ett sådant pass, hoppas det kommande blir redigt mycket bättre.

Ha det fint nu.