söndag 14 juli 2024

Skyltsöndag

BP:s skyltsöndag, och jag börjar med denna luftballong som vi såg från balkongen häromdagen.

På dassdörren på landet....
Är det alltid kungligheter som hänger på ett utedass?
Minnen från i fredagskväll...
Strömma har en egen öl.
S/S Stockholm hade egna fina glas.
Min man ser ju på Tour de France, och ropade på mej när denna cykel gjord av bl.a traktorer som körde runt som stora hjul på TV:n, hann nästan få med hela  bilden....
Benjamin Ingrosso gjorde reklam vid Stureplan.

Idag har vi haft lilla familjen här på middag, sååå ljuvligt att få träffa dem igen!

Nu väntar EM-final i fotboll, vem vinner ,Spanien eller England...hejar på Spanien, men min man påminner mej om att England borde ju få revansch , då de förlorade mot Italien 2021 då det avslutades med straffläggningar...må bästa lag vinna!






 

7 kommentarer:

Ditte sa...

Snyggt skyltat och med fin variation. Så trevligt med er kryssning. Ja, detta med kungar på dass tror jag är ganska vanligt. Undrar varför.
Vad trevligt att ha lilla familjen på middag. Förstår att det var roligt att ses igen.
Ja, matchen pågår. Håller på Spanien men helt ok om England vinner.
Kram

BP sa...

Håller helt med din man vad gäller EM-finalen. Efter första halvlek är det väl ungefär fifty/fifty...
Kul att du har ett en varmluftsballong över Solna. Har inte sett en enda än i år. Dasskylen och kungligheterna på dasset - hahaha. Undrar vad man då tycker om monarkier - hahaha:-)
Den där Irish Coffee i det fina glaset hade nog gått ned här;-)
Vilken rolig bild från Tour de France och vilken bloggdresserad man du har:-)
En härlig och somrig Skyltsöndag:-) Tusen tack för den och länken:-)

Åke sa...

Man ler åt alla dina glada skyltar. Glasen så vackra. Såg ut att vara en härlig tur med båten Stockholm. Dasset ja… man får fråga någon äldre kanske… Tack för trevligt skyltande :)

Anki sa...

Härlig skyltning! Dasskylten känner jag igen ... hade en sån på vårt dass när vi hade sommarstuga.
Trevlig kvällskryssning! Irish coffee ... ser absolut lockande ut!
Ha en bra start på nya veckan!
Kram

Guldkryckan sa...

Har inte sett en enda ballong hitills i år, men det beror väl på vädret kan jag tänka, mäktigt tycker jag att se en sådan.

Höll också på spanien men tyckte trots det lite synd om England, fast bara lite. ;)

Ha nu en fin eftermiddag.

LillaSyster sa...

Jag tog också en lika "dålig" bild på traktorerna bara för att jag inte fick upp skärmlåset på tfn i tid.... Idag är det vilodag i touren. Snyggt skyltat! Och glad måndag på dig!

Paula sa...

Aldrig hört om företaget Notar, nu vet jag att det är fastighetsmäklarre. Älskar dasshjärtan! Och ja, det är alltid kungligheter som ska hänga på väggen och hålla sig för näsan! Ser allt ut som en smarrig Irish där i glaset, rejält med grädde på toppen! Kram